فولاد و آهن

کاهش مصارف انرژی و هزینه با اصلاح و بازسازی سیستم استوپر و تاسیسات حوضچه‌های سرباره

کاهش مصارف انرژی و هزینه با اصلاح و بازسازی سیستم استوپر و تاسیسات حوضچه‌های سرباره
پایگاه خبری معدن نیوز-این مطلب را محمد علی خاشعی، فورمن واحد فرآوری و حمل سرباره فولاد مبارکه اعلام کرد و گفت: به فضل الهی وبا تلاش و کوشش پرسنل خدوم واحد سرباره و همکاری سایر نواحی، پشتیبانی و دفاتر فنی ‌فولاد مبارکه عملیات اصلاح و بازسازی سیستم استوپر و تاسیسات حوضچه های سرباره مطابق با برنامه انجام گرفت و گامی بزرگ در جهت کاهش مصرف انرژی و هزینه‌های شرکت برداشته شد.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز-این مطلب را محمد علی خاشعی، فورمن واحد فرآوری و حمل سرباره فولاد مبارکه اعلام کرد و گفت: به فضل الهی وبا تلاش و کوشش پرسنل خدوم واحد سرباره و همکاری سایر نواحی، پشتیبانی و دفاتر فنی ‌فولاد مبارکه عملیات اصلاح و بازسازی  سیستم استوپر و تاسیسات حوضچه های سرباره مطابق با برنامه انجام گرفت و گامی بزرگ در جهت  کاهش مصرف انرژی و هزینه‌های شرکت برداشته شد.
به گزارش معدن نیوزایشان در همین رابطه افزود: سیستم استوپرها و تاسیسات خنک کاری حوضچه‌های سرباره که از طراحی استاندارد و مهندسی مناسبی برخوردار نبود، در اثر برخورد مکانیزم‌های پاتیل‌بر و همچنین حرارت بالای محیط ناشی از تخلیه سرباره مذاب با آسیب و فرسودگی بالایی در حال کار بود که این موضوع موجب افزایش بی رویه تعمیرات و تحمیل هزینه بسیار بالا به واحد حمل و فراوری سرباره می گردید. لذا با اجرای این طرح ضمن کاهش 20 درصدی هزینه و زمان تعمیرات ، گام موثری در زمینه کاهش مصرف آب ، امکان خنک کاری بهتر، تاثیر بر کاهش موارد انفجار در حوضچه‌های سرباره و به طبع آن کاهش آسیب به مکانیزم‌های تخریب و بارگیری و سرعت بخشی به عملیات حمل سرباره سرد برداشته شد.
وی خاطر نشان کرد: این طرح در قالب پیشنهاد توسط کارکنان واحد ارائه و پس از مطالعات اولیه ، تهیه طرح و نقشه  و استانداردسازی انجام گرفت تا فرسایش بالای سیستم قبلی به طور کامل در این سیستم برطرف گردد و درادامه این کار توسط پرسنل واحد حمل و فراوری سرباره کار شروع شد و با همکاری تعمیرگاه  و تعمیرات مرکزی  و حمایت‌های بی دریغ مدیریت ، به فضل الهی کلیه مراحل طرح در کمتر از 5 ماه با موفقیت به پایان رسید.
ایشان با تایید این مطلب که با اجرای طرح مذکور به  طور مستقیم  21 میلیارد ریال در نتیجه کاهش هزینه های تعمیراتی و متریالی صرفه جویی حاصل گردید، اظهار داشت: به این مقدار صرفه جویی، هزینه های تحمیلی ناشی از اختلال در انجام فرایند حمل سرباره کوره های قوس  و آسیب به مکانیزم‌ها و.... را نیز می‌توان اضافه کرد.
خاشعی تقویت حس خودباوری کارکنان در ارائه پیشنهادات و  مشارکت در انجام طرح های بزرگ به صورت درون واحدی و همچنین تقویت حس همکاری بین واحدی را از دیگر مزایای اجرای این طرح برشمرد.
فورمن واحد فرآوری و حمل سرباره فولاد مبارکه در پایان از حمایتهای مدیریت حمل و نقل و پشتیبانی، کارشناسان و کارکنان واحد مربوطه  و نواحی نورد گرم، تعمیرگاه مرکزی و همچنین کلیه نواحی و واحدهای مرتبط که جهت دستیابی به این موفقیت تلاش نمودند، تشکر و قدردانی کرد.








   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد