معدن

به میزبانی دانشگاه زنجان برگزار می شود

پایگاه خبری معدن نیوز-اولین کنفرانس بین‌المللی مهندسی معدن

پایگاه خبری معدن نیوز-اولین کنفرانس بین‌المللی مهندسی معدن
یک مسئول در دانشگاه زنجان از برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی مهندسی معدن، فرآوری مواد معدنی، متالوژی و محیط زیست خبر داد.
  بزرگنمايي:

یک مسئول در دانشگاه زنجان از برگزاری اولین کنفرانس بین‌المللی مهندسی معدن، فرآوری مواد معدنی، متالوژی و محیط زیست خبر داد.
 به گزارش معدن نیوز، علی سپهری در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: اولین کنفرانس بین‌المللی مهندسی معدن، فرآوری مواد معدنی، متالوژی و محیط زیست به مدت 5 روز و از 25 تا 30 شهریور ماه امسال در دانشگاه زنجان برگزار می‌شود.
وی افزود: این کنفرانس در راستای ایجاد همگرایی و انتقال تجربیات از دانشگاه‌های کشورهای مستقل مشترک‌المنافع همچون روسیه برگزار می‌شود و امید است بتوان از تجربیات و اطلاعات موجود در زمینه اکتشاف، استخراج و فرآوری مواد معدنی و همچنین موارد مربوط به بخش بالادستی نفت و گاز استفاده کرد.
سپهری اظهار کرد: برگزاری این کنگره اولین قدم برای ایجاد آشنایی فی ما بین در جهت ایجاد زمینه برای همکاری‌های آتی میان دانشگاه زنجان و دانشگاه‌های روسیه بوده و همچنین بحث خواهرخواندگی زنجان با یکی از شهرهای معدنی روسیه از موارد مد نظر در این کنفرانس است.
وی خاطرنشان کرد: بحث اجرایی کنفرانس از مردادماه سال گذشته شروع شده و براساس دیدارهایی که مسئولان استانداری و دانشگاه زنجان با مجمع روسی داشته‌اند و نیز با همکاری، هدایت و پیشنهادات رایزن علمی ایران در مسکو، برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.
مسئول روابط‌عمومی دانشگاه زنجان تصریح کرد: طبق آخرین جلسه برگزار شده با حضور معاونت برنامه‌ریزی استانداری، رییس دانشگاه زنجان، رییس اتاق بازرگانی زنجان و همچنین نمایندگانی از صنعت، قرار بر این شد اسپانسرهای صنعتی کل هزینه‌های برگزاری کنفرانس را تأمین کنند.
وی یادآور شد: همچنین استانداری زنجان نیز امکاناتی از قبیل اسکان، امنیت و موارد مرتبط با اجرای کنفرانس را بر عهده گرفته است و هم‌زمان با اجرای کنگره، نمایشگاه جنبی و تورهای تکنیکی بازدید از صنایع و معادن و همچنین تورهای فرهنگی برای میهمانان خارجی و داخلی همچون بازدید از بنای سلطانیه و تخت سلیمان تدارک دیده شده است.
این مقام مسئول تأکید کرد: این کنفرانس به سه زبان فارسی، روسی و انگلیسی بوده و با همکاری استانداری زنجان، نهادهای بازرگانی، اتاق بازرگانی، اتاق ایران، گروه توسعه معادن روی ایران، صنایع روی استان و دانشگاه زنجان انجام خواهد شد.
وی اعلام کرد: تاکنون 35 مقاله خارجی از کشور روسیه دریافت شده که به مرحله داوری نیز راه یافته‌اند. تعداد مقالات داخلی تا به حال 15 عنوان بوده که دریافت مقالات داخلی همچنان تا 15 تیرماه سال 92 ادامه داشته و علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را به دبیرخانه جشنواره در دانشگاه زنجان تحویل دهند.
سپهری متذکر شد: مقالات بیشتر در بخش صنعتی و آکادمیک بوده و مباحث و مقالات دانشجویی را نیز در بر دارد که شامل تمامی سطوح است و داوری همه مقالات تا اوایل مرداد امسال پایان خواهد یافت.



   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد