اقتصاد و صنعت

بانک های داخلی بی انگیزه هستند و همکاری نمی کنند

بانک های داخلی بی انگیزه هستند و همکاری نمی کنند
پایگاه خبری معدن نیوز- وزیر بهداشت با انتقاداز عملکرد بانک ها گفت: پس از برجام با گشایش اعتبارات خارجی فرصتی برای سرمایه گذاری مشترک و خالص خارجی فراهم شده اما بانک های داخلی بی انگیزه هستند و در این بخش همکاری نمی کنند.
  بزرگنمايي:

به گزارش معدن نیوز، سید حسن قاضی زاده هاشمی گفت: نگاه بخش خصوصی در حوزه بهداشت و درمان متفاوت بود و در این زمینه تلاش های بسیاری انجام شد که در بخشی از آن موفق بودیم اما در بخشی از آن هنوز به هدف خود نرسیدیم.

او افزود: تغییر نگاه سنتی زمان بر است و ضمن این که مو انع و مشکلات بسیاری در سر راه این بخش وجود دارد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: محدودیت هایی که در این بخش وجود دارد ممکن است در بخش صنعت و خدمات وجود نداشته باشد.

قاضی زاده هاشمی گفت: دولت باید فقط سیاست گذار و خریدار خدمت باشد در حالیکه در شرایط کنونی این طور نیست. ما دراین بخش تلاش بسیاری کردیم و تا حدی موفق بودیم.

او به این نکته نیز اشاره کردکه ما بیشتر خدمت می خریم و در بخش بهداشت بخش خصوصی بیش از 40 یا 50 هزار نفر را به کار گزفته است و ما خریدار خدمت از بخش خصوصی هستیم.

او ادامه داد: اما در بخش دارو حضور دولت پررنگ تر است و این مانع از رشد این حوزه شده است در حالیکه در دنیا این طور نیست و باید کار به بخش خصوصی واگذار شود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: گاهی دولت با سرکوب قیمت ها موجب مشکلات بسیار و عدم رعایت عدالت می شود و ما امیدواریم نقش بیمه ها در این بین پررنگ تر شود.

او افزود: در دو دهه گذشته البته اقدامات خوبی علی رغم همه مشکلات و تحریم ها انجام شده است و در پنج سال اخیر نیز حداقل توانستیم بیش از 20 قلم دارو را روانه بازار کنیم.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: اخیرا با اعتبارات خارجی بعد از برجام فرصتی برای سرمایه گذاری مشترک و خالص خارجی فراهم شده اما بانک های داخلی بی انگیزه هستند. اما خارجی ها مثل کره و ایتالیا تسهیلاتی را فراهم کردند که بخش خصوصی در حوزه بهداشت می تواند از آن استفاده کند.

این عضو کابینه دولت دوازدهم گفت: مشکلی برای فعالان حوزه بهداشت وجود ندارد و شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی نباید از ما انتظار داشته باشند که محصولی را بخریم که استاندارد نباشد. موضوع دیگر قیمت است که بحث مهمی است و ما نمی توانیم تولید داخلی را با قیمت گزافی با کیفیت نامناسب بخریم.

او با تاکید بر حمایت از صادرات گفت: سیاست وزارت بهداشت توسعه صادرات است و ما از تولید کننده ای که در طی 20 سال نتوانسته به بازارهای جهانی راه یابد نمی توانیم حمایت کنیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد :در بحث قوانین گاهی سلیقه ای عمل می شود و ما امیدواریم روزی برسد که حوزه سلامت سرآمد اقتصاد کشور شود.


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد