فولاد و آهن

آغاز به کار واحد فولادسازی آهن و فولاد ارفع

آغاز به کار واحد فولادسازی آهن و فولاد ارفع
پایگاه خبری معدن نیوز-کیوان آرا با بیان مطلب فوق افزود: گرچه در مرحله نخست میزان تولید واحد فولاد سازی مطابق با ظرفیت کارخانه نخواهد بود اما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا هر چه سریع‌تر به حداکثر ظرفیت به میزان ۸۰۰ هزار تن در سال برسیم.
  بزرگنمايي:

پایگاه خبری معدن نیوز-کیوان آرا با بیان مطلب فوق افزود: گرچه در مرحله نخست میزان تولید واحد فولاد سازی مطابق با ظرفیت کارخانه نخواهد بود اما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا هر چه سریع‌تر به حداکثر ظرفیت به میزان 800 هزار تن در سال برسیم.
به گزارش معدن نیوز،وی ادامه داد: این واحد در سال 1388 با دریافت وام ارزی از صندوق ذخیره ارزی کلید خورد و شامل واحد احیای مستقیم، فولادسازی به همراه واحد‌های جنبی (واحد تولید اکسیژن، تصفیه آب و پست، برق و غیره) است. وی تاکید کرد: همزمان با آغاز فعالیت واحد فولاد سازی همچنین اجرای طرح‌های توسعه ای نیز در دستور کار قرار دارد. وی تولید شمش در آهن و فولاد ارفع را همراه با مزیت دانست و گفت: بسیاری ایجاد واحد فولادی در این منطقه را به دلیل عدم دسترسی به منابع آب غیر ممکن می‌دانستند، اما ما نه تنها این غیر ممکن را ممکن کردیم بلکه ایجاد واحد در این منطقه از مزیت نیز برخوردار است که از جمله می‌توان به دسترسی به منابع اولیه به دلیل نزدیک بودن به معدن چادرملو را از جمله این مزیت‌ها دانست. از سویی نزدیک بودن به حمل و نقل ریلی و جاده‌ای از دیگر مزیت‌های این واحد است. وی ادامه داد: استفاده از تجارب نیروی متخصص و کار آزموده واحد‌های بزرگ فولادی و نیروی انسانی بومی منطقه علاوه بر بهره‌گیری از منابع برق و گاز و منابع ریالی و ارزی از جمله مزیت‌های این واحد فولادی است. مدیر عامل شرکت آهن و فولاد ارفع گفت: از جمله اقداماتی که در راستای بهره برداری از واحد فولادسازی ارفع صورت گرفته است احداث پست عظیم 230/400 کیلو ولت و همچنین اجرای پروژه انتقال آب از دشت سیاهکوه (بر اساس مجوز وزارت نیرو) بوده است. کیوان‌آرا اظهار کرد: گرچه ادامه راه به دلیل تشدید تحریم‌ها و تورم ناشی از شرایط اقتصادی مشکل شد، اما با تلاش پرسنل زحمتکش این شرکت وپشتیبانی همه جانبه اعضای هیات‌مدیره توانستیم مشکلات را پشت سر بگذاریم. وی ادامه داد: در حال حاضر مشکلی برای تولید و فروش محصول نداریم البته تامین سرمایه در گردش اندکی برای واحد‌های فولادی مشکل ایجاد کرده که ما نیز از این موضوع مستثنی نیستیم. وی تاکید کرد: خوشبختانه رسیدن به هدف و تولید بر اساس ظرفیت اسمی طبق پیش‌بینی‌ها بوده ودر حال حاضر نیز یک هزار نفر به طور مستقیم و حدود 8000 نفر نیز به طور غیرمستقیم در خط تولید اشتغال یافته اند


   shortlink:  
شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد