استیل‌مینت گزارش می‌دهد؛

چشم‌انداز محصولات فولادی هند

پایگاه خبری معدن نیوز - اگرچه سطح تجارت داخلی قیمت‌های HRC و CRC در بیشتر بازارها در محدوده معینی باقی ماند، قیمت‌ها در برخی از مناطق در بخش‌های غربی و جنوبی کشور به میزان ۱۱۱۵ دلار در تن کاهش یافت.

ده روند برتر تکنولوژی در صنایع فولاد (روایت اول: هوشمندسازی فولاد)

پایگاه خبری معدن نیوز -در دنیای امروز، فولاد به دنبال برترین تکنولوژی‌ها می‌گردد تا رد پای کربن خود را کم کند. رشد بی‌سابقه فناوری و هوش مصنوعی در سال گذاشته تأثیر چشمگیری بر تمام جهان گذاشت، صنایع فولادی نیز از آن عقب نیفتادند. در این شماره از رصدخانه استراتژیک و آینده‌پژوهی به تکنولوژی‌های برتر سال ۲۰۲۳ اشاره می‌کنیم که به‌کارگیری آن‌ها در صنعت، تأثیر بلندمدتی در کمیت و کیفیت تولید خواهد داشت.

مدیرعامل فولاد خوزستان:

آینده پایداری شرکت‌های بزرگ فولادی در گروی تکنولوژی و حرکت به سوی بازار است

پایگاه خبری معدن نیوز -آیین تقدیر از دست اندرکاران افتتاحیه پروژه زمزم ۳ با حضور امین ابراهیمی مدیرعامل و جمعی از قائم مقامان، معاونان، مدیران و کارکنان شرکت فولاد خوزستان، شامگاه روز شنبه ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۲ در تالار چندمنظوره فرهنگسرای شرکت فولاد خوزستان برگزار شد.

استیل مینت گزارش می‌دهد؛

پروژه های ساختمانی چین یکی پس از دیگری تعطیل می شوند

پایگاه خبری معدن نیوز -بر اساس نظرسنجی مای استیل، مصرف محصولات فولادی ساختمانی در کشور به دلیل پیشرفت ساختمانی کندتر از حد انتظار کاهش یافت. در ۱۲ مارس، کل حجم معاملات فولاد ساختمانی شامل میلگرد، مفتول و میله در کلاف در بین ۲۳۷ خانه تجاری چینی حدود ۱۳۰ هزار تن بود که ۸.۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشت.

معدن نیوز بررسی کرد؛

آرسلورمیتال شرکت های کوچک را می بلعد

پایگاه خبری معدن نیوز -آرسلورمیتال، دومین تولیدکننده بزرگ فولاد در جهان ۱۲ مارس اعلام کرد که ۲۸.۴ درصد از سهام شرکت فولادسازی لوله فرانسوی Vallourec را به مبلغ حدود ۹۵۵ میلیون یورو (۱.۰۴ میلیارد دلار) از مدیریت جهانی Apollo خریداری خواهد کرد.

معدن نیوز بررسی کرد؛

افزایش قیمت محصولات نیپون استیل

پایگاه خبری معدن نیوز -نیپون استیل، بزرگترین تولیدکننده فولاد ضد زنگ در ژاپن، قیمت صفحات متوسط سنگین سری ۳۰۰ و سری ۴۰۰ و همچنین صفحات نورد سرد فولاد ضد زنگ را در ماه مارس افزایش داد.

مدیرعامل فولاد مبارکه اعلام کرد:

عرضه ۸.۷ میلیون تن محصولات فولاد مبارکه به بازار

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل فولاد مبارکه از تحقق تمامی اهداف سازمان در سال ۱۴۰۲ علی‌رغم همه محدودیت‌های موجود در حوزه‌های برق و گاز و مواد اولیه خبر داد و گفت: چنانچه میزان تحویل محصول به بازارهای داخلی و صادراتی را به‌عنوان عملکرد نهایی کارکنان بلندهمت شرکت در نظر بگیریم، باید اعلام کنیم که از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون درمجموع بازار داخل و صادرات ضمن تحقق اهداف برنامه‌ریزی‌شده، ۸.۷ میلیون تن محصول به سمت بازارهای هدف حمل شده که نسبت به سال گذشته ۶ درصد رشد داشته است.

رئیس جمهور:

زمزم ۳ نماد تحقق رونق تولید، اشتغالزایی و مسئولیت اجتماعی است

پایگاه خبری معدن نیوز -همزمان با سفر رئیس جمهور به استان خوزستان، بهره برداری از ابرپروژه زمزم ۳ شروع شد تا بر روی همه ی گزاره های مبتنی بر ناتوانی در برابر فشارها و تحریم های ظالمانه و زمین خوردن اقتصاد کشور خط بطلانی کشیده شود و ثابت شود هر جا که مدیریت کاردان، نیروی انسانی متخصص و جوان و بومی و فضای مناسب خدمت جهادی فراهم باشد جوانان این مرز و بوم افتخارآفرینی می کنند.

مدیرعامل فولاد مبارکه در جریان بازدید از خطوط تولید شرکت:

تولید ۱۲ محصول ویژه جدید در فولاد مبارکه

پایگاه خبری معدن نیوز -محمدیاسر طیب نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه اظهار داشت: در سال جاری دستاوردهای خوبی را علی‌رغم چالش‌ها به دست آوردیم اما متأسفانه در این سال با محدودیت‌های بی سابقه‌ای نیز در حوزه برق و گاز مواجه شدیم که تحقق کامل اهداف و جریان تولید را دچار مخاطره کرد.

رشد ۵.۸ درصدی تولید فولاد ایران

پایگاه خبری معدن نیوز -انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران آمار تولید فولاد در دوره ۱۱ ماهه نخست سال جاری را منتشر کرد، تولید فولاد میانی در ۱۱ ماهه امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش ۵.۸ درصدی و تولید آهن اسفنجی افزایش ۸.۸ درصدی داشته است.

افتتاح بزرگترین کارخانه آهن اسفنجی خاورمیانه در شرکت فولاد خوزستان

پایگاه خبری معدن نیوز - بزرگترین کارخانه آهن اسفنجی خاورمیانه با عنوان زمزم سه، در مجموعه شرکت فولاد خوزستان به صورت رسمی افتتاح شد.

بازدید هیئت مدیره شرکت ایزوایکو از فولاد هرمزگان

پایگاه خبری معدن نیوز -در راستای گسترش همکاری‌های دوجانبه، اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران از فولاد هرمزگان و طرح‌های توسعه‌ای آن بازدید کردند.

پالایشگاه اصفهان با ریل ذوب‌آهن به راه‌آهن سراسری کشور متصل می‌شود

پایگاه خبری معدن نیوز -آیین امضای قرارداد تامین ۱۳ هزار تن ریل جهت پروژه اتصال شهرک انرژی اصفهان به راه‌آهن سراسری با حضور مهدی کوهی مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان و دکتر محسن قدیری، مدیرعامل پالایشگاه اصفهان سه‌شنبه ۲۲ اسفندماه در دفتر معاونت فروش ذوب‌آهن برگزار شد.

معدن نیوز بررسی کرد؛

نقش هیدروژن در مسیر تولید فولاد کم کربن

پایگاه خبری معدن نیوز -کربن زدایی عمیق صنعت فولاد جهانی بدون انتقال نهایی از سوخت های فسیلی به انرژی های تجدیدپذیر و به ویژه هیدروژن (H۲) امکان پذیر نیست. با این حال فناوری‌های مبتنی بر هیدروژن در آینده بسیار دور تحقق پذیر هستند و مدت زیادی طول خواهد کشید تا تحقق یابد.

صعود یک پله‌ای صنعت فولاد ایران با ثبت رشد ۳۹.۹ درصدی

پایگاه خبری معدن نیوز -انجمن جهانی فولاد در آخرین گزارش خود اعلام کرد: تولید فولاد خام ایران در ژانویه (۱۱ دی تا ۱۱ بهمن ۱۴۰۲) امسال با افزایش نقطه به نقطه ۳۹.۹ درصدی به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تُن رسید و جمهوری اسلامی با یک پله صعود، پس از آلمان در رتبه نهم رده‌بندی برترین تولیدکنندگان جهانی فولاد قرار گرفت.

استیل مینت گزارش می‌دهد؛

روند مثبت صادرات فولادی روسیه

پایگاه خبری معدن نیوز -به گزارش آژانس رتبه بندی راسمت صنعت فولاد در روسیه در آغاز سال ۲۰۲۴ روند مثبتی را نشان داد. بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد (WSA)، تولید فولاد روسیه در ژانویه امسال با ۱.۲ درصد افزایش در سال به ۶.۲ میلیون تن رسید.

استیل‌مینت گزارش می‌دهد؛

بنگلادش در مسیر توسعه

پایگاه خبری معدن نیوز -بنگلادش، یک کشور کلیدی جنوب آسیا، قرار است در میان مدت و بلندمدت شاهد افزایش تقاضای فولاد باشد. برای رسیدن به این هدف، انتظار می‌رود ظرفیت ذوب فولاد کشور تا سال ۲۰۲۷ با ۳ میلیون تن یا بیش از ۴۰ درصد افزایش از ۹ میلیون تن در سال ۲۴ به ۱۳ میلیون تن برسد و تولید فولاد خام نیز بیش از ۳۵ درصد افزایش یابد.

عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن رشت - کاسپین با ریل ذوب آهن اصفهان

پایگاه خبری معدن نیوز -شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور طی انعقاد تفاهم‌نامه با ذوب‌آهن اصفهان به عنوان تنها تولید کننده ریل در غرب آسیا برای محور ریلی رشت - کاســپین تاکنون ۴۶۵۹ تن ریل ۶۰E۱ با گرید R۲۶۰ از این مجتمع عظیم صنعتی تحویل گرفته است.

معدن‌نیوز بررسی کرد:

در بازار فولادی چین چه می‌گذرد؟

پایگاه خبری معدن نیوز -قیمت فولاد چین در این هفته به دلیل تقاضای پایین روند متفاوتی را نشان داد. قیمت ورق گرم، میلگرد، زغال‌سنگ کک شو و شمش کاهش یافت در حالی که قیمت سنگ آهن افزایش یافته است. کاهش قیمت‌ها را می‌توان ناشی از تقاضای داخلی پایین دانست.

معرفی پروژه فناوری فولاد سبز SALCOS

پایگاه خبری معدن نیوز -صنعت فولاد به‌عنوان یکی از منابع عمده آلایندگی آب‌وهوا در جهان به‌طور متوسط مسئول ۷ تا ۹ درصد از انتشارات مستقیم حاصل از سوخت‌های فسیلی در جو زمین است؛ بنابراین معکوس کردن مسیر انتشار گازهای گلخانه‌ای در این صنعت بیش از هر زمان دیگری ضروری است. مناسب‌ترین مسیر برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از ساخت فولاد به فناوری‌های هیدروژنی متکی است. ازآنجاکه اخیراً ایده جایگزینی سوخت‌های فسیلی با هیدروژن سبز در فولادسازی مورد توجه قرار گرفته است، شرکت‌های پیشرو گام‌های بزرگ و ملموسی در این زمینه برداشته‌اند.

تدوین برنامه استراتژی‌های فولاد هرمزگان در گام آخر

پایگاه خبری معدن نیوز -جلسات تدوین استراتژی‌های فولاد هرمزگان با حضور معاونان و مدیران این شرکت به مدت دو روز برگزار و پس از نهایی شدن در گروه فولاد مبارکه، رونمایی خواهد شد.

در جلسه هم اندیشی بازنگری استراتژی گروه فولاد خوزستان تاکید شد؛

تمرکز بر طرح‌های توسعه و افزایش تولید در سال ۱۴۰۳

پایگاه خبری معدن نیوز -جلسه هم اندیشی بازنگری استراتژی گروه فولاد خوزستان با حضور الهویردی تقوی مشاور استراتژی و تعالی سازمانی، رضا طاهری رئیس هیات مدیره، امین ابراهیمی مدیرعامل و جمعی از اعضای هیات مدیره، قائم مقامان، مشاوران، معاونان و مدیران گروه فولاد خوزستان، ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۲ در تالار شهید امتی شرکت فولاد خوزستان برگزار شد.

ذوب آهن اصفهان با همدلی کارکنان بر ریل پیشرفت

پایگاه خبری معدن نیوز -آیین روز مهندس با حضور امیر سرتیپ فرشاد نجفی پور مشاور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، مهدی کوهی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، آیت ا... حبیب ا... رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی شرکت، جمعی از مشاورین، معاونین، مدیران و سرپرستان بخش های مختلف این مجتمع عظیم صنعتی یکشنبه بیستم اسفندماه در تالار آهن برگزار شد.

مدیرعامل بورس کالای ایران:

فولاد هرمزگان نقشی اساسی در تنظیم بازار فولاد دارد

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: فولاد هرمزگان با عرضه‌های منظم تختال خود در بورس کالا به تنظیم بازار این محصول فولادی در کشور کمک کرده است و نقشی اساسی در این حوزه دارد.

با محوریت فولاد مبارکه صورت گرفت؛

برگزاری بزرگ‌ترین همایش ملی نگهداری و تعمیرات در صنایع فولاد و معدن

پایگاه خبری معدن نیوز -بزرگ‌ترین همایش ملی نگهداری و تعمیرات در صنایع فولاد و معدن با همکاری دفتر فنی نگهداری و تعمیرات، آموزش و توسعه سرمایه‌های انسانی و روابط عمومی فولاد مبارکه و مشارکت انجمن نت ایران طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، ۱۵ و ۱۶ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ در محل برگزاری همایش‌های مجتمع نگین نقش‌ جهان برگزار شد.

شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد