خرمی شاد در مراسم معارفه مدیر مجتمع سونگون:

توسعه، مهم‌ترین هدف شرکت مس در سونگون است

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران اجرای طرح های توسعه مجتمع مس سونگون را مقدم تر از دیگر بخش ها در سونگون دانست و گفت: مهم‌ترین موضوع در مجتمع مس سونگون توسعه است و اگر به این موضوع توجه لازم نداشته باشیم مسیر طی شده در سالیان گذشته ادامه خواهد یافت.

با زنگ خطر بازار سنگ آهن؛

قیمت مس به دلیل تهدید عرضه افزایش می‌یابد

پایگاه خبری معدن نیوز -قیمت‌های دو مورد از مهم‌ترین کالاهای استخراج شده در جهان به سرعت در حال تغییر هستند، به طوری که قیمت مس به بالای ۹ هزار دلار در هر تن صعود کرد و دلیل آن کاهش عرضه در بازار عنوان شده است.

۱۳ شرکت برتر بازیافت‌کننده آلومینیوم در جهان طی سال ۲۰۲۴

پایگاه خبری معدن نیوز -پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۴، ۱۳ شرکت تولیدکنندگان سبز این فلز باشند.

حرکت شرکت آلومینای ایران در مسیر رشد تولید و بهبود عملکرد

پایگاه خبری معدن نیوز -فلز آلومینیوم با توجه به استفاده گسترده‌ای که در صنایع مختلف دارد، از اهمیت به‌سزایی در رشد صنعت و اقتصاد جوامع برخوردار است. افزایش کاربردهای این فلز در بخش‌ها و صنایعی مانند زیرساخت‌های انتقال برق و خودروهای الکتریکی، رشد مصرف آن را در سال‌های آتی در پی خواهند داشت. به همین دلیل صنعت تولید آلومینیوم جهان در طول چند دهه گذشته با سرعت بالایی رشد کرده و توسعه یافته است.

بهره برداری کنسانتره مس سولفیدی بخش خصوصی با حمایت صندوق بیمه معدنی

پایگاه خبری معدن نیوز -کارخانه کنسانتره مس سولفیدی بخش خصوصی در استان کرمان، با حمایت و تسهیلات صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی به بهره برداری رسیده است.

تامین ارز مورد نیاز طرح‌های توسعه شرکت ملی صنایع مس ایران

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اعلام تامین ارز مورد نیاز طرح‌های توسعه این شرکت با هدف افزایش صادرات به ۴ میلیارد دلار در سال گفت: این حمایت در قالب ۶ بسته ارزی با مجموع ارزش ۵.۶ میلیارد یورو در بازه زمانی ۴ سال توسط بانک مرکزی انجام می‌شود.

تامین مالی ۵.۶ میلیارد یورویی صنایع مس در چهار سال آتی

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر تامین مالی خارجی بانک مرکزی با اعلام تامین ارز مورد نیاز طرح‌های توسعه شرکت ملی صنایع مس ایران با هدف افزایش صادرات این محصول به چهار میلیارد دلار در سال گفت: این حمایت در قالب ۶ بسته ارزی متنوع با مجموع ارزش ۵.۶ میلیارد یورو در بازه زمانی چهار سال انجام می‌شود.

رشد ۷ درصدی تولید شمش آلومینیوم در بهمن‌ماه سالجاری

پایگاه خبری معدن نیوز -تولید شمش آلومینیوم کشور در بهمن امسال، حدود ۷ درصد افزایش یافت.

افزایش تولید آلومینیوم در جهان

پایگاه خبری معدن نیوز -تولید جهانی آلومینیوم طی سال ۲۰۲۳ میلادی به ۷۰ میلیون تن افزایش یافت. این در حالی است که ظرفیت تولید این فلز نیز به ۷۹ میلیون تن رسید.

افزایش تولید جهانی آلومینا در ماه ژانویه ۲۰۲۴

پایگاه خبری معدن نیوز -تولید جهانی آلومینا در ماه ژانویه سال جاری، ۱۲ میلیون و ۵۲ هزار تن اعلام شد که معادل تولید روزانه ۳۸۸٫۸ هزار تن بوده است.

مدیر پروژه مس جانجا مطرح کرد:

فصل جدید عملیات استخراج «جانجا» با خریداری ماشین‌آلات جدید

پایگاه خبری معدن نیوز -شرکت معدن‌کار باختر، با سهامداری ۶۰ درصدی صبانور و ۴۰ درصدی تجلی، با توجه به اینکه عمده سهام این دو شرکت متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات است، به نوعی زیر مجموعه «ومعادن» محسوب می‌شود. این شرکت در ابتدا با این هدف تاسیس شد که در معادن سنگ آهن غرب کشور که تحت تملک شرکت صبانور است، عملیات استخراج انجام دهد.

مدیرعامل شرکت مس، از سال پربار سرچشمه مس ایران خبر داد؛

نمود عینی «رشد تولید» در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در سال ۱۴۰۲

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از تحقق برنامه پیش‌بینی‌شده تولید در مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در سال جاری خبر داد و به تشریح جزئیات آن‌ پرداخت.

به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی؛

کاشت نهال در مجتمع‌های شرکت ملی صنایع مس ایران

پایگاه خبری معدن نیوز -به مناسبت روز درختکاری و هم‌زمان با هفته منابع طبیعی، چند هزار اصله نهال در محدوده مجتمع‌های شرکت ملی مس ایران کاشته شد.

به مناسبت روز درختکاری انجام شد:

کاشت یک اصله درخت توسط مدیرعامل شرکت ملی مس ایران

پایگاه خبری معدن نیوز -مصادف با روز درختکاری و هفته منابع طبیعی و در راستای مسئولیت‌های اجتماعی، دکتر امیر خرمی‌شاد، مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران همراه با معاونان خود، در یک حرکتی نمادین با کاشت یک اصله درخت به استقبال بهار رفتند.

معدن نیوز گزارش می دهد؛

افزایش ۳.۵ درصدی تولید محصولات مسی در چین

پایگاه خبری معدن نیوز -انجمن صنعت فلزکاری رنگی چین، با همکاری Beijing Antaike Information، افزایش ۳ درصدی تولید محصولات فرآوری شده مس توسط شرکت های بزرگ را در سال ۲۰۲۳ گزارش کرده است و اعلام کرد که حجم تولید به ۲۰.۸۵ میلیون تن رسیده است. این افزایش تولید را می توان به افزایش تقاضا برای وسایل نقلیه برقی، به ویژه تولید فویل مسی و نوارهای مسی نسبت داد.

رویکردهای شرکت ملی مس در زمینه معدن‌کاری سبز تشریح شد:

بهره‌گیری «فملی» از فناوری‌های نوین در گذار از انرژهای فسیلی

پایگاه خبری معدن نیوز -شرکت ملی صنایع مس ایران، به عنوان بزرگ‌ترین متولی صنعت مس کشور، در زمینه معدن‌کاری سبز، یکی از پیشگامان این حوزه محسوب می شود که با اجرای پروژه‌های متعدد، در راستای اعتلای هرچه بیشتر این صنعت گام برداشته است.

امضای تفاهم نامه شرکت مس و بانک مسکن با اعتبار ۲۰ هزارمیلیارد تومانی

پایگاه خبری معدن نیوز -شرکت ملی صنایع مس ایران و بانک مسکن با هدف افزایش تعاملات مالی و اقتصادی، تفاهم‌نامه همکاری پنج ساله با اعتبار ۲۰ هزار میلیارد تومان (۵۰۰ میلیون دلار) امضا کردند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خبرداد

تحقق اهداف رشد تولید در مجتمع مس شهربابک

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیرعامل مس از تحقق شعار رشد تولید در مجتمع مس شهر بابک خبر داد و گفت:با تلاش شبانه‌روزی کارکنان کارخانه تغلیظ میدوک مجتمع مس شهر بابک موفق‌شدنددر سال جاری با تولید ۱۴۸ هزار و ۵۸۶ تن کنسانتره و ۳۷ هزار و ۱۸۳ تن مس محتوی رکورد جدیدی را به ثبت برسانند.

مدیر جدید مجتمع مس سونگون منصوب شد

پایگاه خبری معدن نیوز -با حکم امیر خرمی‌شاد مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، «مهدی اهرابی» مدیر مجتمع مس سونگون شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران:

معدن سریدون صادرات غیرنفتی را ۲ درصد ارتقا می‌دهد

پایگاه خبری معدن نیوز -عملیات بهره برداری از بزرگ‌ترین معدن ذخیره مس ایران از روز چهارشنبه نهم اسفند ۱۴۰۲ آغاز شد. این معدن که در محدوده معدنی سریدون مس سرچشمه رفسنجان کشف شده است با تکیه بر دانش بومی و توان نیروهای متخصص و متعهد و جوان داخلی کشف شده است.

رشد ۴۹ درصدی فروش شرکت مس در یازده ماهه ابتدایی سال جاری

پایگاه خبری معدن نیوز -امیر خرمی‌شاد، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، از رشد ۴۹ درصدی فروش این شرکت در یازده ماهه اول سال جاری، نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بازار سرمایه و تحقق برنامه‌های تدوین‌شده در عملکرد یازده ماهه تولید این شرکت خبر داد.

معدن مس سریدون رتبه جهانی ذخیره مس ایران را ارتقا می‌دهد

پایگاه خبری معدن نیوز -مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران خبر داد: معدن جدید مس سرچشمه به نام سریدون، دارای یک میلیارد تن ذخیره قابل برداشت است.

با حضور مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تا دقایقی دیگر انجام می‌شود:

آغاز استخراج پیش باطله‌برداری از معدن سریدون

پایگاه خبری معدن نیوز -با حضور امیر خرمی شاد مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران،امروز نهم اسفند ماه ۱۴۰۲ آغاز عملیات پیش باطله‌برداری از معدن شماره ۲ سرچشمه، «معدن سریدون»؛ بزرگ‌ترین ذخیره پنهان مس شناسایی شده در ایران و غرب آسیا پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آغاز می شود.

طی ۱۰ ماهه امسال محقق شد؛

تولید بیش از ۵۲۷ هزار تن شمش آلومینیوم در کشور

پایگاه خبری معدن نیوز -تولید شمش آلومینیوم کشور طی ۱۰ ماهه امسال به بیش از ۵۲۷ هزار تن رسید.

گِل قرمز حاصل از استخراج آلومینیوم به مواد سازنده بتن تبدیل می‌شود

پایگاه خبری معدن نیوز -محققان توانستند گِل قرمز حاصل از استخراج آلومینیوم را به مواد سازنده بتن تبدیل تبدیل کنند.

شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد