افزایش ۱۸.۹ درصدی تولید خودروی سواری درسه ماهه امسال

پایگاه خبری معدن نیوز-۲۹۰ هزار و ۴۳۲ دستگاه انواع خودروی سواری از ابتدای امسال تا پایان خردادماه تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۸.۹ درصد افزایش یافت.

خودروسازان تمام تایرهای تولید داخل را مصرف می کنند / واردات تایر مازاد بر توان تولید داخل صورت می گیرد

پایگاه خبری معدن نیوز- مدیر کل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت اعلام کرد : تمامی محصولات تولیدی شرکت های لاستیک ساز توسط شرکت های خودروساز خریداری می شود و مازاد بر توان تولید داخل از شرکت های خارجی و با اخذ مجوز انجام می شود.

هزارمین ضمانت نامه صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک صادر شد

پایگاه خبری معدن نیوز- مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک اعلام کرد : هزارمین ضمانت نامه این صندوق از ابتدای تاسیس، در آخرین روز خرداد ماه امسال برای یک واحد تولیدی در استان قزوین صادر شد.

قرارداد ساخت کارخانه تولید لاستیک خودروی آریا تایر هامون امضا شد

پایگاه خبری معدن نیوز- قرارداد ساخت کارخانه تولید لاستیک خودرو در زابل بین شرکت صنایع آریا تایر هامون ) از شرکت های تابعه ایدرو ) و شرکت ساختمانی سد و تاسیسات آبیاری (سابیر) با حضور وزیرصنعت، معدن و تجارت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا شد.

در دیدار سفیرمالزی با رئیس هیات عامل ایدرو مطرح شد:

تاکید بر گسترش همکاری شرکت‌های ایرانی و مالزیایی

پایگاه خبری معدن نیوز- معاون وزیر و رئیس هیات‌عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در دیدار با سفیر مالزی، بر لزوم همکاری مشترک بین شرکت‌های ایرانی و مالزیایی تایید کرد.

زابل میزبان احداث کارخانه تولید انواع تایر های رادیال با ظرفیت پنجاه هزار تن در سال

پایگاه خبری معدن نیوز- قرارداد انتقال تکنولوژی و احداث کارخانه تولید تایر با ظرفیت ۵۰ هزار تن در سال در منطقه زابل در استان سیستان و بلوچستان روز چهار شنبه ( ۳۱ / ۳/۱۳۹۶ ) بین دو شرکت ایرانی آریا تایر هامون و شرکت سابیر به امضاء می رسد .

تصویب طرح منطقه ویژه کاشان از سوی دولت

پایگاه خبری معدن نیوز- طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی کاشان از سوی هیات دولت به تصویب رسید.

رشد متوسط ۶.۵ درصد بخش صنعت در سال گذشته / صنعت در رکود نیست

پایگاه خبری معدن نیوز- معاون امور صنایع وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت گفت : رشد بخش صنعت در سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال قبل بر اساس آمار مرکز امار ایران ۶.۵ درصد و بر اساس آمار بانک مرکزی ۶.۹ درصد بوده است.

توافق ایران با ۹ غول صنعتی

پایگاه خبری معدن نیوز- وضعیت صنعت ایران در پسابرجام، روند جذب سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت خودرو و دیگر بخش‌های صنعتی، جزییات قرارداد با ۹کشور خارجی، نقش بخش خصوصی و…» از محورهای مهم این گفت‌وگو به شمار می‌رود که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان ورامین:

کمترین میزان تعطیلی واحدهای صنعتی استان تهران در ورامین است

پایگاه خبری معدن نیوز- رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت شهرستان ورامین گفت : ورامین کمترین میزان تعطیلی کارخانجات و واحدهای صنعتی در استان تهران را دارد و اگر کسی این را باور ندارد حاضریم تک تک کارخانجات فعال را به آن ها نشان دهیم.

تکمیل ۲۰ هزار طرح نیمه تمام با ۷۶ هزار میلیارد تومان سرمایه در دولت یازدهم

پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرکل دفتر آمار و فراوری داده های وزارت صنعت، معدن و تجارت تکمیل ۲۰ هزار طرح نیمه تمام با ۷۶ هزار میلیارد تومان سرمایه را از مهمترین دستاوردهای دولت یازدهم دانست.

امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و پژهشکده آمار

پایگاه خبری معدن نیوز- تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و پژهشکده آمار با هدف جمع آوری ، به روز‏رسانی و تجزیه و تحلیل اطلاعات و انتشار گزارشات مورد نیاز از طرح ها و واحدهای مستقر درشهرکها و نواحی صنعتی امضا شد.

بهره برداری از واحد چغندری کارخانه قند دزفول بزودی آغاز می شود

پایگاه خبری معدن نیوز-مجری بازسازی طرح های سازمان گسترش و رئیس هیئت اجرایی بازسازی کارخانه قند دزفول گفت : با تامین اعتبار مورد نیاز و تکمیل پروژه این طرح آماده بهره برداری است و در اینده نزدیک افتتاح می شود .

سخنگو شورای سیاست گذاری خودرو اعلام کرد:

افزایش ۹٫۸ درصدی تولید خودرو در سال ۹۶

پایگاه خبری معدن نیوز- بیش از ۲۳۳ هزار دستگاه انواع خودرو از ابتدای امسال تا ۱۵ خردادماه در کشور تولید شد وه در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۹٫۸ درصد افزایش یافته است.

با سرمایه گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران

فیلتر تصفیه آب در ایران به تولید انبوه می رسد

پایگاه خبری معدن نیوز- مدیر عامل شرکت غشا گستر دالاهو از شرکت های تابعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: فیلتر تصفیه آب ساخت داخل که نخستین بار در کشور با سرمایه گذاری ایدرو و همکاری محققان دانشگاه صنعتی شریف تولید شده، بزودی به بهره برداری می رسد.

صدور بیش از یک میلیارد دلار کالا از منطقه ویژه خلیج فارس

پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: میزان صادرات تولیدات صنایع مستقر در این منطقه طی سال ۹۵ در مقایسه با سال قبل از آن با ۲۲ درصد افزایش به بیش از یک میلیارد دلار افزایش یافت.

حضور هیات صنعتی ایدرو در اجلاس صنعت جمهوری چک

پایگاه خبری معدن نیوز- معاون توسعه سرمایه گذاری صنعتی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در اجلاس جمهوری چک ، پروژه های صنعتی ایدرو را تشریح کرد .

معاون تامین مالی لوتوس پارسیان خبر داد؛

ایران‌خودرو "دنا" را به بورس کالا می‌ آورد

پایگاه خبری معدن نیوز-در هفته های اخیر خودروی دنا با مشاوره تامین سرمایه لوتوس پارسیان توسط شرکت ایران خودرو در بورس کالا پذیرش شد و به زودی عرضه آن انجام می­شود.

رشد ۴۷ درصدی سرمایه‎گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی

‌پایگاه خبری معدن نیوز- معاون وزیر صنعت، معدن تجارت از ر شد ۴۷ درصدی سرمایه‎گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در سال ۹۶ خبر داد.

معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت گفت:

۴ برنامه اصلی با ۲۴ زیر پروژه در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران

پایگاه خبری معدن نیوز- باید در جهت ارتقای بهره وری و بهبود وضعیت تولید واشتغال پایدار بیش از گذشته تلاش کنیم و در این راستادر سال جاری ۴ برنامه اصلی را در راستای بسته رونق تولید واشتغال در دستور کار قرار دارد.

بر اساس آمار کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل مشخص شد؛

روند افزایشی سهم صادرات غیرنفتی کشور از تولید ناخالص داخلی

پایگاه خبری معدن نیوز- افزایش ۳۳ درصدی صادرات غیرنفتی سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ به لحاظ وزنی و مثبت شدن تراز تجاری کشور در سال های ۹۴ و ۹۵ باعث شد سهم صادرات غیر نفتی کشور از تولید ناخالص داخلی در بازه زمانی ۲۰۱۵- ۲۰۱۴ روندی افزایشی داشته است که این موضوع افزایش سهم بازرگانی داخلی در تولید را نشان می دهد.

اعطای بیش از ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان صنایع الکترونیک در دولت یازدهم

پایگاه خبری معدن نیوز- بیش از ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان صنایع الکترونیک در دولت یازدهم توسط صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) وزارت صنعت، معدن و تجارت اعطا شده است.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک اعلام کرد:

رشد ۸۰ درصدی ضمانت نامه های صادر شده در دولت یازدهم برای صنایع کوچک

پایگاه خبری معدن نیوز- مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک گفت:حمایت از صنایع کوچک در قالب صدور و تمدید ضمانت نامه در دولت تدبیر و امید ۸۰درصد بیشتر از دولت گذشته بوده است.

مهندس نعمت زاده در بازدید از پنجمین نمایشگاه صنعت حمل و نقل ریلی :

سازندگان صنایع حمل و نقل ریلی از فاینانس خارجی و صندوق توسعه ملی استفاده کنند

پایگاه خبری معدن نیوز-وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از پنجمین نمایشگاه صنعت حمل و نقل ریلی خاورمیانه اظهار داشت: سازندگان صنایع حمل و نقل ریلی از فاینانس خارجی و صندوق توسعه ملی استفاده کنند.

میرزایی:

دولت آینده سکان صنعت نفت و گاز را به بخش خصوصی واگذار کند

پایگاه خبری معدن نیوز- عضو کمیسیون انرژی مجلس، گفت: دولت همانند دهه ۷۰ نمی تواند سرمایه گذاری مستقیم در بخش پتروشیمی داشته باشد و بخش خصوصی باید سکان سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز را در دست گیرد.

شرکت فولاد مبارکه
شرکت فولاد هرمزگان
علی بابا
فولاد خوزستان
شرکت فولاد غدیر نی ریز
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
شرکت گهرزمین
فولاد سنگان
آلومینای ایران جاجرم
شرکت صبافولاد