معدن نیوز بررسی می کند؛
10 فاجعه عظیم معدنی در تاریخ
بخش اول
يکشنبه 1 فروردين 1400 - 11:06:24

به گزارش معدن نیوز - فاجعه و حادثه برای هر ملتی و از هر جای این دنیا باشد، دردناک و سخت خواهد بود. فجایع گاها مربوط به بلاهای طبیعی و برخی مواقع ناشی از اشتباهات انسانی است. از جمله مناطقی که گاها با اخبار حوادث و فجایع آن روبرو می شویم، معادن هستند. 
معدن، یک صنعت خطرناک در دنیا به شمار می رود و همیشه از سالیان دور معدنکاری از جمله سخت ترین مشاغل دنیا بوده است و سالانه حوادث زیادی در سراسر دنیا در معادن مختلف به وجود می آید که شماری از معدنکاران بی گناه را به کام مرگ می کشاند. اتفاقاتی از جمله انفجار گرد ذغال سنگ، خفگی بر اثر گاز متان، سقوط سنگ و آوار و مسمویت با کربن دی اکسید از مهمترین مواردی هستند که سالانه برای معدنکاران رخ می دهد. در این گزارش قصد داریم نگاهی داشته باشیم به 10 فاجعه معدنی عظیمی که در طول تاریخ ثبت شده اند و بیشترین کشته یا آسیب را به همراه داشته اند.  

10- مونوگاه – آمریکا 

روز 6 دسامبر سال 1907 بود که در ویرجینای غربی بزرگترین حادثه معدنی در تاریخ ایالات متحده آمریکا به وقوع پیوست. در معدن مونوگاه، انفجاری عظیم رخ داد و این انفجار به صورت شبکه به خاطر گازهای جمع شده موجود در معدن به تونل های دیگر منتقل شد و 361 کارگر معدن را به کام مرگ کشاند. شدت انفجار به قدری زیاد بوده است که برخی از کارگران در جایی که ایستاده بودند و بدون اینکه متوجه چیزی بشوند، کشته شده بودند. اداره امنیت معدن آمریکا در گزارش خود آورده است که برخی از کارگران در هنگام مرگ غذای ناهارشان هنوز در گلویشان وجود داشته که جسد آن ها پیدا شد. تخمین زده می شود که کشته های این حادثه بیش از 600 نفر بوده باشد اما برای کم کردن اوج فاجعه تعداد کشته ها را پایین تر اعلام کرده اند. 

 

 

 


9-بارنزلی – انگلستان 

12 دسامبر سال 1866 زمانی که کارگران در معدن بلوط انگستان مشغول به فعالیت بودند، چندین انفجار در سراسر معدن رخداد که باعث شد 334 نفر از 340 کارگری که در حال فعالیت بودند، جان خود را از دست بدهند. البته انفجارها در هنگام امداد رسانی هم ادامه داشت و عدد این فاجعه را به 361 نفر رساند. با این حال 6 کارگر معدن توانستند تا جان سالم به در ببرند. در گزارش های تیم امداد ونجات آمده است که یکی از کارگران معدن از شدت انفجار به زمین خورده و در آن فرو رفته بود و توانست جان سالم به در ببرد، با این حال گربه وی که در آغوشش بود بر اثر انفجار کشته شده بود. همچنین گفته می شود که این تعداد کشته شامل 91 کودک و کارگر کم سن نیز می شود. 

ادامه دارد...


http://www.madannews.com/fa/News/613131/10 فاجعه عظیم معدنی در تاریخ
بستن   چاپ