معدن نیوز بررسی می کند؛
10 فاجعه معدنی عظیم در تاریخ
بخش دوم
دوشنبه 2 فروردين 1400 - 14:04:12

به گزارش معدن نیوز - فاجعه و حادثه برای هر ملتی و از هر جای این دنیا باشد، دردناک و سخت خواهد بود. فجایع گاها مربوط به بلاهای طبیعی و برخی مواقع ناشی از اشتباهات انسانی است. از جمله مناطقی که گاها با اخبار حوادث و فجایع آن روبرو می شویم، معادن هستند. 

معدن، یک صنعت خطرناک در دنیا به شمار می رود و همیشه از سالیان دور معدنکاری از جمله سخت ترین مشاغل دنیا بوده است و سالانه حوادث زیادی در سراسر دنیا در معادن مختلف به وجود می آید که شماری از معدنکاران بی گناه را به کام مرگ می کشاند. اتفاقاتی از جمله انفجار گرد ذغال سنگ، خفگی بر اثر گاز متان، سقوط سنگ و آوار و مسمویت با کربن دی اکسید از مهمترین مواردی هستند که سالانه برای معدنکاران رخ می دهد. در این گزارش قصد داریم نگاهی داشته باشیم به 10 فاجعه معدنی عظیمی که در طول تاریخ ثبت شده اند و بیشترین کشته یا آسیب را به همراه داشته اند.  

8 – چاسنالا – هند 

همانطور که در ابتدای گزارش هم اشاره کردیم گاها انفجارها به خودی خود باعث مرگ کسی نمی شوند اما می توانند فاجعه دیگری را رقم بزنند که باعث مرگ چند صد نفر باشد. در روز 27 دسامبر 1975چند انفجار در معدن زغال سنگ شهر چاسنلا رخ داد که به طور طبیعی کشته ای به جا نگذاشت اما این انفجار ها باعث شدند تا 7 میلیون گالن آب بر دقیقه وارد معدن شود و سیل عظیمی را به وجود آورند. این سیل عظیم باعث شد تا 372 کارگر معدن زیر میلیون ها لیتر آب در داخل معدن دفن شوند. 


7- هان آباد – هند

10 سال به عقب برگردیم و به شهری نزدیک به چاسنالا برویم. هان آباد جایی که یکی دیگر از معادن زغال سنگ هند وجود دارد و در تاریخ 25 می 1965 چند انفجار عظیم در نزدیکی معدن رخ داد که آتش سوزی بزرگی را در این منطقه ایجاد نمود. این آتش سوزی باعث شد تا معدنکاران داخل تونل ها گیر کرده و طمعه حریق شوند. شمار کشته های این فاجعه را عدد 375 نفر اعلام کرده اند.

 

ادامه دارد...


http://www.madannews.com/fa/News/613150/10 فاجعه معدنی عظیم در تاریخ
بستن   چاپ