90 معدن در کرمانشاه آماده واگذاری است
شنبه 14 فروردين 1400 - 15:09:38
ایرنا

به گزارش معدن نیوز -رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه اعلام کرد: ۳۸۰ محدوده بلوکه‌شده معدنی آماده آزادسازی و ۹۰ محدوده معدنی دیگر این استان نیز برای برگزاری مزایده و واگذاری آماده است.

محسن دارابی در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت: علاوه بر واگذاری عرصه های جدید، براساس برنامه ریزی انجام شده و اسناد اقتصادی استان، احیا واحدهای تولیدی و معادن راکد را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده‌ایم.

او افزود: در این راستا سال گذشته ۱۶ معدن راکد استان با سرمایه‌گذاری ۱۴ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۱۲۷ نفر در حوزه سنگ لاشه، مرمریت و قیر طبیعی فعال‌ شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه با اشاره به اینکه ۲۰۲ معدن در سطح استان مجوز بهره‌برداری دارد، یادآور شد: از این تعداد هم‌اکنون ۱۶۳ معدن فعال است.

دارابی بر لزوم فعال سازی معدن ها در سطح استان تاکید کرد و افزود: به مدیران معادن راکد هشدار داده شده است که در صورت توقف فعالیت سلب مالکیت خواهند شد تا به افراد دیگری واگذار شوند.

رییس سازمان صمت با اشاره به استقبال مدیریت استان از حضور متقاضیان در برداشت محصولات معدنی گفت: شرکت ایمیدرو به زودی کار پتانسیل یابی در حوزه فرآوری مواد معدنی را در سطح استان آغاز خواهد کرد.

دارابی با بیان اینکه برداشت مواد معدنی از معادن استان محدود است، تاکید کرد: بیشتر برداشت ها از معادن استان مربوط به مصالح ساختمانی است.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه  مجوز برداشت به گروه‌های ۱ و ۲ معادن از قبیل شن و ماسه و مخلوط کوهی داده نمی‌شود، اظهار داشت: اگر پروژه‌ عمرانی با اهمیت تشخیص داده شد، سازمان صمت امکان صدور مجوز برداشت موقت با تائید شورای معادن را دارد.


http://www.madannews.com/fa/News/613268/90 معدن در کرمانشاه آماده واگذاری است
بستن   چاپ