2 هزار و 349 نفر در معادن استان سمنان طی هشت سال شاغل شدند
پنجشنبه 19 فروردين 1400 - 08:45:24
ایرنا

به گزارش معدن نیوز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به نقش فعالیت‌های معدنی در اشتغالزایی، گفت: ۲ هزار و ۳۴۹ فرصت شغلی در بخش معدن این استان از زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید تا کنون در استان ایجاد شد.

علی تشنه دل ابراز داشت: ۴۱۰ پروانه معدنی از ابتدای دولت تدبیر و امید تا کنون در استان سمنان صادر شد و سرمایه‌گذاری سه‌هزار و ۹۳۸ میلیارد ریالی در بخش معدن از سال ۱۳۹۲ تا کنون در استان سمنان رقم خورده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار داشت: اشتغالزایی در بخش معدن از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تا کنون رشد خوبی داشته است.

وی یادآور شد: ۴۲ نوع مواد معدنی مانند گچ، سلستین، سنگ آهک، مس، آهن و منگنز در استان سمنان وجود دارد که بهره‌برداری از این معادن انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: فعالسازی و مولدسازی معادن غیرفعال و ایجاد وحدت رویه در فعالسازی، اولویت اصلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان است و به معادنی که به هر دلیلی راکد یا غیرفعال هستند سه ماه فرصت داده می شود ، در غیر این صورت این معادن سلب صلاحیت شده و در مزایده واگذار می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: استان سمنان دارای ذخایر معدنی خوبی است که استخراج و فرآوری آن برای افزایش ارزش افزوده با جدیت دنبال می‌شود و رفع کمبود آب در استان کمک کننده در تحقق این راهبرد است.

به گزارش ایرنا، استان سمنان با استخراج سالانه ۲۱ میلیون تن انواع مواد معدنی یک استان مستعد از نظر منابع معدنی از قبیل سیلیس ، آهک ، گچ ، سولفات سدیم ، نمک ، منگنز ، آهن ، مس است.

۴۰ درصد گچ، ۶۰ درصد نمک ، ۹۵ درصد سلستین، ۹۵ درصد زئولیت، ۱۵ درصد سولفات سدیم، ۱۵ درصد زغال سنگ و ۲۰ درصد کرومیت کشور در استان سمنان وجود دارد و سالانه نزدیک به ۱۶ میلیون تن مواد معدنی در استان استخراج می شود.
بیش از ۴۲ نوع ماده معدنی از معادن استان سمنان استخراج می‌شود. این استان از لحاظ استخراج مواد معدنی رتبه ششم و در شاخص تعداد معادن رتبه پنجم کشور را دارد.


http://www.madannews.com/fa/News/613366/2 هزار و 349 نفر در معادن استان سمنان طی هشت سال شاغل شدند
بستن   چاپ