مدیرکل امور اقتصادی استانداری فارس خبر داد:
احیای 93 واحد صنعتی و 46 معدن راکد در فارس
جمعه 20 فروردين 1400 - 10:00:47
ایسنا

به گزارش معدن نیوز -مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: با وجود مشکلات عدیده اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا و شدیدترین تحریم‌ها، سال گذشته تعداد ۹۳ واحد صنعتی و ۴۶ واحد معدنی راکد در فارس، احیاء و به چرخه تولید بازگشتند.

خادم حمزه بیان کرد: تروریسم اقتصادی در قالب تحریم‌های ظالمانه آمریکا سفره‌های مردم را نشانه رفته و موجب بروز مشکلاتی از جمله نوسانات نرخ ارز، دشواری در انتقال ارز حاصل از صادرات به کشور و واردات مواد اولیه و ماشین آلات و قطعات خطوط تولید و غیره شد.

خادم حمزه افزود: در چنین شرایطی شیوع ویروس کرونا نیز مشکلات اقتصادی را مضاعف کرد اما دولت در سال جهش تولید و نیز سال جدید که با عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها نامگذاری شده است با اقدامات حمایتی سعی بر آن داشته تا این نتیجه را به نفع اقتصاد کشور تغییر دهد.

خادم حمزه برگزاری جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان را بسیار اثربخش دانست و گفت: رفع مشکلات واحدهای اقتصادی فعال و راه اندازی مجدد واحدهای تولیدی راکد  و رفع موانع و مشکلات موجود بر سر راه آنها و تثبیت وضع موجود از مهم ترین اهداف  این کارگروه است.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری فارس گفت: رفع موانع تولید و حفظ وضع موجود و علاوه بر آن بهره‌برداری از طرح‌های ایجادی و توسعه ای و در نتیجه افزایش تولید و ایجاد اشتغال جدید و پایدار، ضمن کمک به بهبود نرخ رشد اقتصادی تضمین کننده توسعه اقتصادی استان نیز است.

وی تاکید کرد: فعال سازی واحدهای صنعتی و معدنی راکد قابل احیا پس از بررسی‌های کارشناسی در کمیته تخصصی ذیل کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید و سازمان نظام مهندسی معدن، در کار گروه موصوف و شورای معادن مطرح و اتخاذ تصمیم می‌شود و حسب مورد برای اجرا به بانک‌ها، دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدمات رسان معرفی می‌شوند.

خادم حمزه با تاکید بر اینکه سال گذشته اقدامات مطلوبی در حمایت از تولید و رونق واحدهای صنعتی انجام شد، اضافه کرد: این اقدامات زمینه فعالیت بیشتری در سال جاری و تحقق شعار تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها را فراهم خواهد کرد.

این مقام اقتصادی در استان فارس، گفت: ۹۳ واحد صنعتی کوچک و متوسط راکد  دارای پروانه بهره‌برداری از سازمان صمت با اشتغال بیش از ۱۱۰۰ نفر و ۴۶ معدن راکد با اشتغال ۴۵۰ نفر به چرخه تولید بازگشتند.


http://www.madannews.com/fa/News/613372/احیای 93 واحد صنعتی و 46 معدن راکد در فارس
بستن   چاپ