در دیدار با رییس قوه قضاییه؛
استاندار خراسان جنوبی: انتقال آب از خلیج فارس بهترین راهکار است
پنجشنبه 26 فروردين 1400 - 09:23:53
ایرنا

به گزارش معدن نیوز - استاندار خراسان جنوبی گفت: با وجود اقلیم منطقه، خشکسالی‌های چندین ساله، تبخیر بیش از حد آب به جهت افزایش دمای ناشی از خشکسالی و فرونشست منابع آبی موجود، بهترین راهکار در شرایط فعلی انتقال آب از خلیج فارس است.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، حمید ملانوری با تشریح نتایج دیدارش با رییس قوه قضاییه و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری، از نگاه ویژه حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی به رفع مشکلات استان خبر داد.

وی به بارش‌های ناچیز سال زراعی جاری اشاره کرد و افزود: با توجه به گستره جمعیت و تاثیرپذیری این گروه کثیر از شرایط خشکسالی، توجه همه حوزه‌ها به دامداران و کشاورزان استان از مطالبات مطرح شده بود که مورد عنایت واقع شد.

استاندار خراسان جنوبی موضوع انتقال آب خلیج فارس به کویر لوت و در ادامه به خراسان جنوبی را از اقدامات بسیار مطلوب دولت خواند و با تاکید بر تاثیر این طرح عظیم بر توسعه استان گفت: این آب در بخش کشاورزی و صنعت استان مصرف می‌شود و ذخایر موجود بیشتر برای مصارف شرب مورد نیاز لحاظ خواهد شد.

وی در ادامه این دیدار از اقداماتی گفت که در راستای بهره‌برداری از ذخایر غنی استان در زمینه‌های کشاورزی، معدن، صنعت، گردشگری و مرز انجام شده است.

ملانوری اظهار داشت: راه‌اندازی ستاد توسعه خاوران به منظور انسجام‌بخشی امور و جلب و جذب هرچه بهتر و بیشتر سرمایه‌گذاران برای بهره‌برداری از این ذخایر صورت گرفته است.

وی گفت: تمامی این برنامه‌ها در راستای توسعه همه‌جانبه، متوازن و پایدار استان خراسان جنوبی و در نتیجه افزایش سطح رفاه اجتماعی و درآمد مردم انجام می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری و جلب رضایت سرمایه‌گذاران به جهت کوتاه کردن مسیرها به ویژه در بخش دریافت استعلامات، مهمترین هدف ما از راه‌اندازی این ستاد است.

وی به موضوع مرز و اهمیت آن در توسعه و امنیت استان و کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مرز ماهیرود با تمام توان، بخشی از نیاز تجار ایرانی و افغانستانی را پاسخگوست و با وجود اینکه اغلب مرزهای کشور از کرونا متاثر شده و از ادامه فعالیت بازمانده‌اند اما این مرز همچنان در حال فعالیت است.

ملانوری ادامه داد: با توجه به اینکه فعالیت‌های مرز ماهیرود توانسته در اشتغالزایی مرزنشینان نقش بسزایی داشته باشد لذا تعمیم شرایط به دیگر مرزهای استان به طور ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: بازگشایی مرز یزدان در شهرستان زیرکوه، دوکوهانه در شهرستان نهبندان و گلورده در شهرستان درمیان از مطالبات به حق مردم به ویژه در مناطق مرزی است و بازگشایی این مرزها ضمن کمک به اشتغالزایی مرزنشینان، تقویت امنیت این مناطق را نیز به همراه دارد.

استاندار خراسان جنوبی سپس به تشریح اقدامات و برنامه‌های استان در راستای تحقق عنوان سال "تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" پرداخت و افزود: عنوان سال، چراغ راه و خط مشی ما در برنامه‌ریزی‌هاست.

وی اظهار داشت: بنا به تاکیدی که به مدیران شده، ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها بر مبنای همین عنوان سال صورت خواهد گرفت.


http://www.madannews.com/fa/News/613467/استاندار خراسان جنوبی: انتقال آب از خلیج فارس بهترین راهکار است
بستن   چاپ