برترین‌های جشنواره فرهنگی هنری چادرملو معرفی شدند
پنجشنبه 2 ارديبهشت 1400 - 10:03:47

به گزارش معدن نیوز - اولین دوره جشنواره فرهنگی هنری چادرملو با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد و با توجه به چهل و ششمین صورت جلسه ستاد استانی کرونا، مراسم اختتامیه این جشنواره که با برنامه‌ریزی شرکت چادرملو قرار بود هفتم اردیبهشت همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) برگزار شود، لغو و به زمانی دیگر موکول شد.

هیئت داوران این رویداد هنری، آثار واصله در هفت رشته تعیین شده را مورد بررسی و ارزشیابی قرار داده و پس از آن رأی خود را  به شرح زیر اعلام کردند؛

در رشته خوشنویسی خط نستعلیق، «عبدالوهاب معنوی»  و «علیرضا بیگی فیروزآبادی» به طور مشترک به عنوان نفر اول و «حسینعلی هنرور»، «محمد رضا امامی»، «سید عباس علوی»، «سید منصور میرائی»، «سید حسام الدین خورشیدی» بدون رتبه بندی به عنوان برگزیدگان این رشته انتخاب شدند. علاوه بر این نیز آثار «حسن فتاحی» و «علیرضا طالبی پور» نیز مورد تقدیر هیئت داوران قرار گرفت.

در این رشته و در بخش خط شکسته، «حمید رضا دهقانپور» به عنوان نفر اول، «سید خلیل عرب زاده» نفر دوم، «جواد یوسفی» و «عاطفه شریعتی» به صورت مشترک به عنوان نفر سوم انتخاب و اثر «محمد علی زارع زردینی» نیز مورد تقدیر قرار گرفت.

در بخش خط نسخ و ثلث نیز « علی محمد سالمی» ، «حمید یاری» و «طیبه خرم روز» مشترکاً به عنوان برگزیدگان این بخش و «علیرضا افتخاری‌پور» و «محمد محمدی» شایسته تقدیر قرار گرفتند.

اما در بخش خط تحریری این دوره از جشنواره فرهنگی هنری از نظر کمیت و به ویژه  به لحاظ تنوع آثار، هیئت داوران اثری را به عنوان رتبه اول معرفی نکرد و «حسین خواجه پور»  را به عنوان نفر دوم و « مرضیه صادقی» را به عنوان نفر سوم انتخاب کردند و «فاطمه اسماعیلی»، «سمیه رضوانی»، «مرتضی ارجنانی اردکانی» و «امیر سامان قره چاهی» را شایسته تقدیر دانستند.

بر اساس نظر هیئت داوران در بخش نقاشی نیز در گروه کودکان به ترتیب «یسنا سرافراز اردکانی» و «بهار شاکر» به عنوان نفرات اول و دوم معرفی و «زینب مشک آبادیان» و «رضا دهستانی» شایسته مقام سوم شدند.

در بخش گواش و آبرنگ رشته‌ی نقاشی نیز «نجمه فدوی اردکانی» اول، «فاطمه السادات موسوی» و «هاجر واحدیان» مشترکاً دوم و «شیرین شجاعی» شایسته مقام سوم این جشنواره شدند.

در بخش رنگ روغن نیز  «سارا قانعی » اول، «فاطمه پایداری اردکانی» دوم و «کیانا رضایی» و «مرضیه حیدری» بعنوان نفرات سوم مشترک معرفی شدند. 

در رشته نقاشی و در بخش مدادرنگی نیز آثار «احسان شاکر»، «مجید پیامی» و «فاطمه زهرا تیموری» به ترتیب اول تا سوم معرفی شدند و در رشته نقاشی بخش سیاه قلم، «علیرضا حسنیان»، «فاطمه حسینی» و «ستایش برزگری» به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند، همچنین «شیما ناصریان» و «نرگس توسلی»نیز شایسته تقدیر بخش نقاشی شدند.

نتیجه آرا هیئت داوران برای شعرهای علوی رسیده به جشنواره فرهنگی هنری چادرملو بدین صورت بود که «فائزه زر افشان» رتبه اول، « افسانه‌ نوری» و «محمد صادق خدایی» دوم مشترک و «سکینه سلمانی نژاد» و «علی برزگری» نیز جایگاه سوم مشترک را کسب کردند. 

در ضمن باتوجه به یکسان بودن بعضی از آثار با یکدیگر به دلیل اختلاف کمی که بین آنها بود، هیئت داوران این چند شاعر از جمله اثر «عقیله مشتاقیان»، «مریم همتی»،« زهرا شایق» و «اعظم جلال زاده» را شایسته تقدیر دانست.

آرا داوران در بخش عکاسی نیز بر اساس آثار رسیده‌، «سینا اقبالی» نفر اول، «حمیدرضا گلزار» نفر دوم و «امیر رضا فلاح تفتی» را نفر سوم معرفی کرد. بر این اساس، عکس‌های رسیده‌ از «الهه بنازاده»، «احسان باغبان» و «اسماعیل جاویدفر» نیز بعنوان آثار برگزیده معرفی شدند. 

داوران بخش عکاسی همچنین آثار «علی کریمی زاده»، «سعیده خدایی»، «محمد علی امیری قریه علی» و «مهسا نبی» را شایسته تقدیر دانستند. 

باتوجه به نظر هیئت داوران در بخش خاطره نویسی، «نرگس فخار»، «جعفر شاکر اردکانی»، «امیرحسین زارع سروی» به تربیت به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند و «علی سپهری اردکانی»، «بهار بابایی زاده» و «طاهره باغستانی میبدی» را به عنوان شایسته تقدیر دانستند.

در رشته استندآپ کمدی، هئیت داوران بعد از بررسی آثار به  صورت قیاسی با یکدیگر، آرای خود را بر اساس فراخوان اینگونه اعلام کرد که «کتایون محمدی» شایسته مقام اول این دوره از جشنواره فرهنگی هنری بود و بعد از تبادل نظر به اتفاق آرا «مهدی سرسنگی» و «طاهره اکبری» را لایق رتبه دوم دانستند و «وحید زارعین» نیز شایسته مقام سوم این جشنواره معرفی شد.

در پایان نظرات هیئت داوران در بخش استندآپ کمدی و در راستای تشویق هنرمندان این رشته، ۵ نفر از افرادی که شناخت نسبی، نسبت به هنر استندآپ کمدی داشته و اثر آنها قابل تقدیر بودند را این‌گونه معرفی کردند؛ محمد ابراهیم دهقان طزرجانی، فرید پیر زاد سیبکی، محمد پویا حیدری، سید هادی موسوی زاده و امیر عباس پارسائیان.

در رشته کتابخوانی اولین دوره جشنواره فرهنگی هنری چادرملو نیز ۱۰۰۵ نفر در بخش کتابخوانی شرکت کردند که تعداد ۲۶۹ نفر با کسب امتیاز ۲۰ از مجموع کامل امتیازات به مرحله نهایی راه یافتند و طی مراسم نهایی سه نفر برتر و ۱۰ نفر شایسته تقدیر بعد از قرعه کشی اعلام خواهند شد.


http://www.madannews.com/fa/News/613603/برترین‌های جشنواره فرهنگی هنری چادرملو معرفی شدند
بستن   چاپ