ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به انجام رساند:
صادرات 2 میلیون دلاری با احیای یک کارخانه تعطیل شده
پنجشنبه 9 ارديبهشت 1400 - 10:19:21
ایرنا

به گزارش معدن نیوز -سرمایه‌گذاری ۱۵میلیارد تومانی بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان امام(ره) منجر به احیای کارخانه ذوب روی ایجرود درآشتیان و صادرات 2 میلیون دلاری محصولات آن شد.

هادی جوهری معاون تأمین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت با بیان این مطلب افزود: مشارکت اقتصادی و سرمایه‌گذاری بنیاد برکت در کارخانه تولید شمش روی در شهرستان آشتیان استان مرکزی، باعث ایجاد اشتغال برای ۴۵۰ نفر نیز شده است.

به گزارش روز سه شنبه بنیاد برکت وی افزود: حجم کل سرمایه‌گذاری برای احیا و آغاز به فعالیت مجدد کارخانه ذوب روی ایجرود در شهر صنعتی آشتیان بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال است.

جوهری با اشاره به قدمت ۳۰ ساله این واحد صنعتی گفت: این واحد تولیدی یک دهه به علت مشکلات مالی تعطیل بود . با بازسازی و نوسازی کارخانه، تولید از سر گرفته شد و هم اکنون با ظرفیت ۸۰ درصدی و تولید روزانه ۴ تن شمش روی در حال فعالیت است.

معاون بنیاد برکت پیش‌بینی کرد  با اجرای طرح‌های توسعه‌ای، میزان تولید به ۶ تن در روز برسد.

وی خاطرنشان کرد: از این مجموعه تاکنون ۲ میلیون دلار شمش روی به کشورهای ترکیه، افغانستان و عراق صادر شده است.

جوهری تصریح کرد: بنیاد برکت از سال ۹۵ اقدام به ورود و مشارکت با کارخانه ذوب روی ایجرود کرده و در حال حاضر، تولیدات و محصولات این کارخانه، چرخ ۴۰۰ صنعت وابسته را هم می‌چرخاند.

به گفته معاون بنیاد برکت، این بنیاد در سال ۱۴۰۰ سرمایه‌گذاری در یک‌هزار و ۲۴۰ بنگاه تولیدی در مناطق محروم کشور را در دستور کار  دارد که احیای واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل در اولویت قرار دارند.

 
 



http://www.madannews.com/fa/News/613728/صادرات 2 میلیون دلاری با احیای یک کارخانه تعطیل شده
بستن   چاپ