جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400
چهارشنبه 15 ارديبهشت 1400 - 10:12:02
فرارو

به گزارش معدن نیوز -بورس صبح امروز چهارشنبه کار خود را با گام‌های کوچک صعودی آغاز کرده است. بعد از گذشت ۳۰ دقیقه از آغاز معاملات، شاخص کل در حد دو هزار و ۳۰۰ واحد رشد کرده و به محدوده یک میلیون و ۱۶۹ هزار واحد رسیده است. فملی، فولاد، شستا و وبملت بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص کل گذاشته‌اند.

بورس صبح امروز چهارشنبه کار خود را با گام‌های کوچک صعودی آغاز کرده است. با اینکه طبق معمول روند‌های صعودی، اغلب نماد‌های بازار سرمایه لباس قرمز به تن کرده‌اند، اما فلزات اساسی، بانک‌ها و محصولات شیمیایی شرایط نسبتا بهتری دارند. در طرف مقابل تلاش‌ها برای نجات خودرو و فرآورده‌های نفتی بی‌نتیجه است و زور بازارگردان‌ها به صف طولانی فروشنده‌ها نمی‌رسد.

درگیری این دو گروه سهامدار باعث شده شاهد نوسانات خفیفی در شاخص کل باشیم. تا جایی که بعد از گذشت ۳۰ دقیقه از آغاز معاملات، شاخص کل در حد دو هزار و ۳۰۰ واحد رشد کرده و به محدوده یک میلیون و ۱۶۹ هزار واحد رسیده است. فملی، فولاد، شستا و وبملت بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص کل گذاشته‌اند، اما زور نماد‌های منفی در کنار شپنا، شتران و خودرو بیشتر است. تا به این لحظه شاخص کل بورس تهران ۲۰ صدم درصد افزایش داشته و شاخص هم‌وزن دو صدم درصد کاهش پیدا کرده است.

در ساعات ابتدایی معاملات امروز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه از بین ۲۱۲ نماد بورسی معامله شده، شاهد افزایش قیمت سهام در ۴۲ نماد هستیم و در آن سو ۱۷۰ نماد ارزش سهام خود را از دست داده‌اند. همچنی ناز بین ۱۱۶ نماد فرابورسی، ۳۱ نماد سبزپوش هستند و ۸۵ نماد با رنگ قرمز به تابلو معاملات آمده‌اند.

آنطور که نقشه بازار نشان می‌دهد، امروز اگر خودرویی‌ها و پالایشگاه‌ها در روند صعودی همراهی می‌کردند، می‌توانستیم شاهد جهش شاخص کل باشیم. چراکه سمت راست نقشه و حتی جایی که نمادهای کوچک حضور دارند، رنگ سبز به چشم می‌آید. امروز بیشترین حجم معاملات طبق معمول مختص صندوق‌های سرمایه‌گذاری ETF است. با وجود کاهش قیمت سهام پالایشگاه‌ها، پالایش با خبر خوبی که از جلسه سران قوا در راستای جبران ضررهای مشتریانش رسیده، امروز سه درصد صعودی است. دارا یکم هم دو درصد افزایش قیمت دارد.

فرآورده‌های نفتی همگی با صف فروش سنگین دست و پنجه نرم می‌کنند. این صف فروش از ابتدای معاملات چند مرتبه جمع‌آوری شده اما نهایتا نتیجه‌ای در پی نداشته است. خودرویی‌ها هم امروز با صف فروش به استقبال مشتریانشان آمده‌اند.

فلزات اساسی سبزترین گروه بازار امروز است. فملی و فایرا بیش از پنج درصد افزایش قیمت پیدا کرده‌اند و در این مسیر فولاد، فخوز، میدکو، کاوه و فجر آنها را همراهی می‌کنند. نمادهای کوچک گروه فلزی همچنین نزولی و قرمزرنگ هستند. دارویی‌ها با صف فروش برکت به یکی از گروه‌های قرمز بازار تبدیل شده‌اند. وبملت، وتجارت و وبصادر با افزایش نسبی سهام مواجه هستند و گروه بانک‌ها را سبزپوش کرده‌اند. محصولات شیمیایی به لطف افزایش قیمت نه‌چندان قابل توجه نمادهای شاخص‌ساز مثل فارس و پترول به رنگ سبز درآمده است. استخراج کانه‌های فلزی هم بجز تاصیکو و ومعادن روند صعودی در پیش گرفته‌اند. در گروه هولدینگ‌ها شاهد افزایش قیمت سهام شستا و وغدیر هستیم و سرمایه‌گذاری‌ها عموما نزدیک به قیمت  روز قبل معامله می‌شوند. از جمله دیگ نمادهای سبز بازار امروز می‌توان به ساراب، دماوند، ورازی، کرمان و قیستو اشاره کرد.


http://www.madannews.com/fa/News/613817/جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400
بستن   چاپ