مدیر آزمایشگاه و کنترل کیفیت گهرزمین:
برای اولین بار در کشور شروع به ساخت ماده مرجع (CRM) نموده ایم
دوشنبه 27 ارديبهشت 1400 - 13:11:58

به گزارش معدن نیوز -مهدي ديانت پور مدیر آزمایشگاه و کنترل کیفیت گهرزمین با اشاره به اقدامات اين حوزه عنوان کرد: از ابتدای سال ۹۹ با توجه به نیاز خود و صنایع مرتبط با فولاد برای اولین بار در کشور شروع به ساخت ماده مرجع (CRM) کرديم. در این طرح با استفاده از انواع مواد معدنی مانند: سنگ آهن، کنسانتره، گندله و ... در سه سطح مختلف ماده مرجع  (CRM) تولید شد. درواقع با کسب مجوز و اخذ تاییدیه از مراجع معتبر بین المللی در آبان ماه ۱۴۰۰ علاوه بر صرفه‌جویی موجب درآمدزایی سالانه حداقل بیش از ۴ میلیارد تومان برای شرکت و قطع وابستگی به خارج از کشور خواهد شد.

وی همچنين به اخذ استاندارد ۱۷۰۲۵ توسط واحد آزمايشگاه و کنترل کيفيت شرکت گهرزمين اشاره کرد و افزود: اين واحد به عنوان دومین آزمایشگاه در منطقه صنعتی گل گهر موفق به اخذ استاندارد ۱۷۰۲۵ از مرکز ملی تایید صلاحیت استاندارد شده است و هم اکنون به عنوان آزمایشگاه همکار اداره استاندارد و شرکت  SGS محسوب می شود. اخذ چنین اعتبارنامه ای بی شک یکی از افتخارات بزرگ شرکت گهرزمین به شمار می رود.

ديانت‌پور در ادامه گفت: طبق ایزو ۱۷۰۲۵ حداقل امتیاز شاخص رضایت مندی از مشتری ۶۰٪ تعریف شده است؛ کسب رضایتمندی ۹۰٪ از مشتریان داخلی و ۹۲٪ از مشتریان خارجی در سال ۹۹ نشان دهنده رضایتمندی بالا از خدمات این واحد بوده و این شاخص یکی از افتخارات واحد آزمایشگاه و کنترل کیفیت به حساب می آید. 

دیانت پور همچنین به طرح ارزیابی ریکاوری وزنی سنگ آهن اشاره کرد و گفت: از ديگر اقدامات اين حوزه ارائه یک مدل جامع و ساده برای ارزیابی ریکاوری وزنی سنگ آهن با استفاده از تکنیک‌های داده کاوی است. در این طرح با استفاده از تکنیک های مختلف داده کاوی مانند شبکه عصبی،انواع مدل های رگرسیونی و درختهای تصمیم، مدلی بر اساس عیار آهن و اکسیدآهن (%Fe و %FeO) برای پیش بینی ریکاوری وزنی ارائه و موجب صرفه جویی در زمان و هزینه شده است. به عبارتی دیگر می توان گفت متخصصان این واحد توانسته اند از بین داده ها، دانش استخراج کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد که سرلوحه کار ما ارائه آزمون هایی است که ضمن رعایت موازین و استانداردهای فنی، بازتابی دقیق از خواسته سیستم تولید باشد و از طریق ایجاد توانایی صحبت با زبان داده، سعی در پیاده سازی تفکر آماری و نگرش تحلیل داده در مجموعه را داریم.


http://www.madannews.com/fa/News/614013/برای اولین بار در کشور شروع به ساخت ماده مرجع (CRM) نموده ایم
بستن   چاپ