در همایش معدن و فناوری مطرح شد:
ضرورت تدوین استراتژی توسعه صنعتی و معدنی در کشور
سه شنبه 28 ارديبهشت 1400 - 11:14:19

به گزارش معدن نیوز --بهرام شكورى رييس انجمن مس ايران در اين همایش بيان كرد: آینده معدنکاری در ایران در استفاده از فناوری‌های نوین است برای جلوگیری از هر گونه آسیب و ایجاد مزیت‌های رقابتی می باشد. 

وی افزود: با استفاده از فناوری‌های جدید مواد معدنی می‌تواند ما را از درآمدهای نفتی بی‌نیاز کند و به شعار معدن به جای نفت برسیم. با استفاده از استفاده از فناوری می‌توانیم میزان ضایعات را به صفر برسانیم.

رییس انجمن مس ادامه داد: فلز مس دارای قدمتی دیرینه است و ۱۶۰ ماده معدنی حاوی مس است. مس در خودروهای الکتریکی ۴ برابر سایر خودروها است. 

شكورى افزود: ٥ ميليارد تن ذخاير جهانى مس است، اما ذخاير مس محتوى ٨٧٠ ميليون تن است و كل مصرف جهانى ٢٨ ميليون تن است.

وى گفت: بيشترين سهم استخراج فلز مس محتوى در اختيار كشور شيلى با ۲۷.۷ درصد است. ما نيز بايد ميزان استخراج خود را افزايش دهيم.

به گفته‌ی شکوری، شیلی آلمان و ژاپن بزرگ‌ترین تولیدکنندگان دنیا هستند نه به دلیل ذخایر بلکه به دلیل ایتفاده از تنکولوژی‌های جدید است. ما بايد به سمتى حركت كه ارزش افزوده بيشتر و در رديف بزرگ‌ترين صادركنندگان دنيا قرار بگيريم.

رييس انجمن مس، تصريح كرد: بايد سرمایه‌گذاری بیشتری برای این فلز صورت گیرد. پیش‌بینی‌ها خاکی است در آینده کمبود مس خواهیم داشت که منجر به افزایش قیمت و ایجاد جذابیت برای سرمایه‌گذاری در این بخش خواهد شد. 

شكورى همچنين بيان كرد: دوران ركود بهترين زمان براى سرمايه گذارى است تا در زمان رونق از آن بهره ببريم.

رييس انجمن مس ايران گفت: علاوه بر اكتشافات جهانى، ذخاير قابل توجهى در سنوات گذشته در مس شناسايى نشده و مى‌تواند جذابيت مس را افزايش دهد.

شکوری تاکید کرد: ما باید در اکتشافات به عمق برویم و علت آن هم کاهش عیار مواد معدنی است. ورود فناوری منجر شده است که در اکتشافات به نتایج خوبی دست یابیم و با سرعت و دقت و ایمنی بیشتری به استخراج بپردازیم.

رييس انجمن مس ايران بيان كرد: ضرورت دارد که همگام با دنیا برای استفاده از فناوری‌ها و نوآوری‌ها گام برداریم. یکی از چالش‌ها نداشتن یک استراتژی توسعه صنعتی و معدنی است که نیاز است که استراتژی تدوین شود.


http://www.madannews.com/fa/News/614029/ضرورت تدوین استراتژی توسعه صنعتی و معدنی در کشور
بستن   چاپ