استاندار کرمانشاه:
واحد تولید فولاد با 600میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در سنقر ایجاد می‌شود
جمعه 14 خرداد 1400 - 10:07:23

به گزارش معدن نیوز - استاندار کرمانشاه، جذب سرمایه‌گذاری را یکی از اولویت های مهم استان در راستای ایجاد اشتغال، رفع بیکاری و رونق اقتصادی دانست و گفت: در این راستا احداث طرح بزرگ فولاد و نورد در شهرستان سنقر با ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در دست اجرا است.

«هوشنگ بازوند» روز پنجشنبه در نشست ستاد سرمایه‌گذاری استان در سرسرای شهدای دولت استانداری، به نیاز این طرح به برق اشاره کرد و افزود: ما به منظور کمک به افزایش تولید برق در راستای استفاده از سرمایه‌گذاری این طرح در شهرستان سنقر ۲۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص خواهیم داد.

او گفت: سومین طرحی که در جلسه امروز با استفاده از سرمایه گذاری خارجی مورد بررسی قرار گرفت طرح فرآوری و بسته بندی روده احشام بود که مقرر شد با شهرداری کرمانشاه و یا شهرک‌ های صنعتی هماهنگی های لازم برای اختصاص مکانی برای اجرای این طرح صورت گیرد.

وی اظهار داشت: ما با جدیت از سرمایه گذاری خارجی که می‌تواند کمک به تولید و افزایش اشتغال را به دنبال داشته باشد، حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد.

حمایت از ساخت پنل های خورشیدی در استان

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به لزوم توجه به پنل‌های خورشیدی در استان، احداث و توسعه این پنل‌ها را گام بسیار مهمی برای افزایش تولید برق و جبران کمبودهای این بخش دانست و گفت: دولت از سرمایه‌گذاری در زمینه احداث پنل‌های خورشیدی در استان کرمانشاه حمایت و استقبال می‌کند.

بازوند افزود: برای جبران عقب ماندگی در استان در زمینه احداث واحد پنل های خورشیدی باید در راستای گسترش این واحدها حرکت کنیم زیرا این کار یک کار جدید و ارزشمند است که با توجه به کمبود برق گام بسیار مهمی در راستای افزایش تولید برق نیز خواهد بود.

او گفت: حرکت به سمت احداث واحد پنل های خورشیدی یک فرصت بسیار خوب برای کمک به افزایش تولید برق است که همه باید تلاش کنیم این نوع سرمایه گذاری در استان بیش از پیش توسعه پیدا کند.

استاندار کرمانشاه در خصوص اجرای ساخت پنل های خورشیدی ادامه داد: قرار است که این طرح در حد فاصل شهرستان های روانسر و جوانرود ساخته شود و مقرر شد که شرکت آب منطقه ای استان موضوع تخصیص آب به این پروژه را مورد بررسی قرار دهد و اگر روند آب دچار مشکل تشخیص داده شد حتماً تلاش خواهیم کرد که این پروژه در دیگر منطقه استان احداث شود.

بازوند افزود: این طرح دارای ۳۵۰ میلیون سرمایه گذاری خواهد بود و در فاز اول ۴۰ میلیون یورو سرمایه گذاری شکل خواهد گرفت.

جذب سرمایه گذاری در اولویت است

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش گفت: در سالی که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری به نام سال«تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری شده همه باید تلاش کنیم که در این سال به توسعه سرمایه گذاری در راستای کمک به افزایش تولید اقدام کنیم.

بازوند با اشاره به اینکه امسال سال پشتیبانی از تولید است، تاکید کرد نباید با سخت گیری های بی مورد مانع از توسعه سرمایه گذاری در استان شویم زیرا با این روال سرمایه گذار مجبور می شود که در استان دیگری اقدام به سرمایه گذاری نماید.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از یک هزار واحد تولیدی و صنعتی دارد که بیش از ۳۰ هزار نفر در این واحدها مشغول به کار هستند.


http://www.madannews.com/fa/News/615318/واحد تولید فولاد با 600میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در سنقر ایجاد می‌شود
بستن   چاپ