عظیمیان در بازدید از تعمیرات اساسی برنامه ریزی شده مجتمع فولادسبا مطرح کرد؛
ضمانت تولید 20 ساله در مجتمع فولادسبا با تعمیرات اساسی برنامه ریزی شده/ هدف ما رسیدن به تولید 2 میلیون تن در فولاد سبا و 13.5 میلیون تن درگروه فولاد مبارکه است
جمعه 14 خرداد 1400 - 10:35:41

به گزارش معدن نیوز - مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در بازدید از تعمیرات اساسی برنامه ریزی شده در مجتمع فولادسبا گفت: این تعمیرات انجام شده تولید را تا ۲۰ سال آینده در این مجتمع تضمین می کند.

روز گذشته حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه به همراه جمعی از مدیران و  معاونین این شرکت از خط تولید و تجهیزات مجتمع فولاد سبا که در مرحله تعمیرات اساسی برنامه ریزی شده قرار دارد؛ بازدید کردند.

عظیمیان در بازدید از روند تعمییرات اساسی برنامه ریزی شده مجتمع فولاد سبا گفت: تعمیرات اساسی این مجموعه صنعتی مدت زیادی بود که در دستور کار شرکت قرار داشت اما به دلیل لزوم تامین نیاز بازار و توزیع مناسب محصولات فولادسبا ، انجام تعمیرات به تعویق می افتاد. اما خوشبختانه با تصمیم گیری نهایی مقرر شد از اول خردادماه تعمیرات اساسی برنامه ریزی شده انجام شود و قراردادهای پیمانکاران و تجهیزات لازم برای این فرآیند با برگزاری جلسات عدیده و با هماهنگی کامل به مرحله اجرا رسید.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: زمان شروع تعمیرات اساسی برنامه ریزی شده مهم بود که در تصمیم گیری جمعی تاریخ اول خردادماه معین شد و خوشبختانه با حضور پیمانکار و مشاور خارجی به سرعت در حال پیشرفت است و در بازدید امروز دیدیم که بیش از ۴۰ درصد تعمیرات این مجتمع فولادسازی انجام شده است.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود تمام عملیات پروژه تعمیرات اساسی برنامه ریزی شده با تاخیر زمانی پنج روزه اجرا شود؛ چراکه با انجام این تعمیرات اساسی، در فولاد سبا تا ۲۰ سال آینده نیازی به تعمیرات اساسی و زیرساختی نیست و این فرآیند بر کمیت و کیفیت تولید این مجتمع موثر خواهد بود.

عظیمیان گفت: باعملیاتی شدن پروژه تعمیرات اساسی برنامه ریزی شده در مجتمع فولادسبا و با افزایش ضخامت ورق های تولیدی، میزان تولید کمی در این واحد فولادسازی به دو میلیون تن افزایش می یابد که این دستاورد خوبی برای سهامداران ما است که با تلاش شبانه روزی پرسنل و پیمانکار در اندک زمان ممکن در حال رقم خوردن است.

وی ادامه داد: با انجام این پروژه، مجتمع فولادسبا بسیار آماده‌تر و با توان بالاتری در ماه آینده به بازار وارد خواهد شد. ما قطعا به تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزارتن خواهیم رسید؛ اما هدف ما رسیدن به تولید دو میلیون تن است. با تجهیز و تعمیرات در این مجموعه مانند خرید ترانس از خارج از کشور و کمی اصلاحات، مجتمع فولاد سبا می تواند به افزایش ۵۰۰ هزار تنی در تولید ارتقا یابد. طبق برنامه‌ و اهدافی که در میزان تولید گروه فولاد مبارکه موجود است، تولید  از ۱۰ میلیون تن به ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت فولادمبارکه گفت: در پروژه تعمیرات اساسی برنامه ریزی شده مجتمع فولادسبا تغییر و اصلاح خط تولید برای افزایش کیفی و کیفی محصولات تولیدی (ریومپ) و اصلاحات تجهیزات عملیاتی شد؛ پروژه ای که سالها به دلایل مختلف به تعویق افتاده بود و نیاز به اصلاح تجهیزات داشت.


http://www.madannews.com/fa/News/615321/ضمانت تولید 20 ساله در مجتمع فولادسبا با تعمیرات اساسی برنامه ریزی شده/ هدف ما رسیدن به تولید 2 میلیون تن در فولاد سبا و 13.5 میلیون تن درگروه فولاد مبارکه است
بستن   چاپ