بایدن نمی‌خواهد چین در تعیین قوانین تجارت جهانی سهیم باشد
سه شنبه 18 خرداد 1400 - 09:19:25
تسنیم

به گزارش معدن نیوز -به گفته رئیس جمهور آمریکا، اروپا و ایالات متحده باید مقررات جهانی روابط تجاری و فناوری را تعیین کنند و چین از مشارکت در چنین روندی مستثنی است.

به گفته جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، اروپا و ایالات متحده باید مقررات جهانی روابط تجاری و فناوری را تعیین کنند و چین از مشارکت در چنین روندی مستثنی است.

بایدن در سرمقاله خود در روزنامه واشنگتن پست که اختصاص به سفر آینده وی به اروپا دارد، نوشت: ما تمرکز خود را روی این موضوع قرار خواهیم داد که مطمئن شویم دموکراسی های بازاری نه چین یا هر کشور دیگری، قوانین قرن 21 را در مورد تجارت و فن آوری بنویسند.

بایدن قصد دارد با کمیسیون اروپا و رئیس شورای اروپا دیدار کند و در مورد چالش های جهانی و روش های هماهنگی کار برای غلبه بر آنها مذاکره کند.

وی نوشت: دموکراسی های بزرگ دنیا به منظور به روز رسانی زیرساخت های فیزیکی، دیجیتالی و بهداشتی، جایگزینی با استاندارد بالا برای چین ارائه می دهند که از مقاومت بیشتری برخوردار بوده و از توسعه جهانی حمایت می کند.

اوایل این هفته، رئیس جمهور آمریکا با صدور یک دستور اجرایی، سرمایه گذاران آمریکا را از داشتن منافع مالی در 59 شرکت چینی که ادعا می شود ارزش های امنیتی یا دموکراتیک این کشور و متحدانش را تضعیف می کنند، منع کرد.

بر اساس این گزارش، این ممنوعیت ها از تاریخ 2 اوت لازم الاجرا می شوند.

انتظار می رود که بایدن در اولین سفر بین المللی خود از زمان روی کار آمدن، با بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و ملکه الیزابت دوم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار کند.


http://www.madannews.com/fa/News/615351/بایدن نمی‌خواهد چین در تعیین قوانین تجارت جهانی سهیم باشد
بستن   چاپ