منصور یزدی زاده عنوان کرد:
رفع محدودیت‌های صادراتی با عرضه در بورس کالا
يکشنبه 30 خرداد 1400 - 06:26:18

به گزارش معدن نیوز -مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: منوط کردن صادرات فولاد به رعایت کف عرضه برای جلوگیری از تنش در بازار داخلی زمانی تاثیر مثبت دارد که توسط همه واحدها رعایت شود.

منصور یزدی زاده افزود: درحال‌حاضر ذوب آهن اصفهان، فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، فولاد خراسان و عمده شرکت‌های بزرگ فولادی کف عرضه‌ها را رعایت می‌کنند ولی متاسفانه سایرین رعایت نمی کنند.

وی گفت: مسئله مورد تاکید وزارت صمت هم عرضه محصولات فولادی در بورس کالا و پرهیز از فروش در بازار آزاد است تا سایر واحدها هم به میدان بیایند و با فرمول افزایش عرضه بتوان ثبات در بازار داخلی را حفظ کرد.

لذا اگر همه شرکت‌ها محصولاتشان را در بورس کالا عرضه کنند، دولت هم اطمینان خاطر پیدا می‌کند و دیگر دلیلی ندارد که صادرات را به رعایت کف عرضه گره بزند.

یزدی زاده افزود: در چنین شرایطی دیگر دلیلی بر دخالت دولت نیست و تنظیم بازار هم به عهده سازوکار بورس گذاشته می‌شود که بازار را بر اساس اصول عرضه و تقاضا اداره کند و به جلو پیش رود. بنابراین اگر همه واحدها از بزرگ و کوچک، بورس کالا را به عنوان محور اصلی عرضه بپذیرند و البته بورس کالا هم شرایط لازم برای عرضه و معاملات همه واحدها را فراهم کند، قیمت‌ها هم متأثر از یک سری مؤلفه‌ها نظیر نوسان نرخ ارز و نرخ‌های جهانی و تورم انتظاری به طور منطقی شکل می‌گیرد.


http://www.madannews.com/fa/News/615503/رفع محدودیت‌های صادراتی با عرضه در بورس کالا
بستن   چاپ