معدن نیوز ارائه می دهد؛
معرفی کتاب "زمین‌شناسی و کانسنگ ذخایر سنگ‌آهن شمال فارس"
سه شنبه 22 تير 1400 - 12:22:54

به گزارش معدن نیوز -این رسانه در نظر داشت که کتاب های منتشر شده حوزه معدن و صنایع معدنی را جهت استفاده خوانندگان و علاقمندان مطالعه ارائه نماید. در این بخش به معرفی کتاب  "زمین‌شناسی و کانسنگ ذخایر سنگ‌آهن شمال فارس" خواهیم پرداخت.

آهن و منگنز از جمله مواد اولیه تهیه فولاد به شمار می‌روند. با توجه به اهمیت فولاد در بازارهای جهانی و نیاز کشور به این فلز با ارزش، پی‌جویی و اکتشاف كانسارهای آهن منگنز از اهداف و طرح‌های مهم و ویژه می‌باشد. 

در این راستا بررسی برخی ویژگی‌ها و عوامل کنترل‌کننده تشکیل و تمرکز کانسارهای آهن شمال استان فارس مورد توجه قرار گرفته است. این کانسارها در ۱۹ کیلومتری شمال شرق صفاشهر و ۱۸۰ کیلومتری شمال شیراز و در ورقه۱:۱۰۰۰۰۰ دهبید قرار دارند.

 طبق تقسیم‌بندی محجل و همکاران (۲۰۰۳) این کانسارها در زیر پهنه‌ای با دگرشکلی پیچیده از پهنه سنندج سیرجان قرار گرفته‌اند. مطالعه کانسارها و آثار معدنی در مناطق مذکور، هم از لحاظ علمی و هم از دیدگاه اکتشافی می‌تواند حائز اهمیت باشد، چرا که این تیپ از کانسارها در پهنه سنندج سیرجان جنوبی می‌تواند مورد توجه قرار گرفته و به عنوان الگو در اکتشاف دیگر ذخایر مشابه این پهنه و سایر نقاط ایران موثر واقع شود.

کتاب "زمین‌شناسی و کانسنگ ذخایر سنگ‌آهن شمال فارس" تالیف محمدرضا اسدی‌فر است که نشر نگره در سال ۱۳۹۷ در ۱۳۴ صفحه آن را به چاپ رسانده است.


http://www.madannews.com/fa/News/615844/معرفی کتاب "زمین‌شناسی و کانسنگ ذخایر سنگ‌آهن شمال فارس"
بستن   چاپ