یک فعال حوزه معدن و فولاد در گفتگو با معدن‌نیوز:
اصل برنامه‌محوری از ویژگی‌های فاطمی امین است
چهارشنبه 27 مرداد 1400 - 13:11:29

به گزارش معدن نیوز -شعبانی فعال در حوزه صنعت و معدن در گفت‌و‌گو با معدن‌نیوز درباره ویژگی‌های مورد نیاز وزیر صمت بیان کرد: با توجه به اهمیت وزارت صنعت، معدن و تجارت قاعدتا باید شخصی در راس این وزارتخانه قرار گیرد که دارای ویژگی‌های مختلف باشد. یکی از ویژگی‌هایی که باید وزیر صمت داشته باشد تسلط بر نقاط قوت و ضعف بنگاه‌های اقتصادی است. از سویی دیگر اعتقادی که باید به ارتباط موثر با دانشگاهیان و چهره‌های برتر بنگاه‌های اقتصادی داشته باشد تا بتواند از این ارتباط در رفع موانع بنگاه‌های اقتصادی و موانع سرمایه‌گذاری نهایت استفاده را ببرند.

وی افزود: مهم‌ترین اصل، اصل برنامه‌محوری است و باید وزیر صمت مسلط و معتقد باشد که با برنامه‌ریزی کارها انجام شود و از تصمیمات خلق‌الساعه خودداری کند. هر تصمیمی که اتخاذ می‌شود باید بر اساس مشورت از گروهی از خبرنگان و متخصصان بوده و با برنامه‌ریزی کارها انجام شود. 

 به گفته‌ی این فعال حوزه صنعت و معدن اقای فاطمی امین با توجه به تجاربی که در سمت معاونت برنامه‌ریزی وزارت صمت داشته‌اند خوشبختانه دارای این ویژگی‌ها به همراه ویژگی‌های بی‌شمار دیگری است و امیدوارم نمایندگان مجلس با حمایت از ایشان در رای اعتماد و ادامه مسیر 4 ساله از ایشان حمایت کنند تا بنگاه‌های اقتصادی ما از وضعیت کنونی‌شان که وضع قابل دفاعی نیست خارج شوند.

وی ادامه داد: انشااله در این مسیر گام‌های موثری برداشته شود و به فرامین مقام معظم رهبری و منویات ایشان که در شعارهای نوروزی سال‌های گذشته تاکید کردند چون تولیدمحور بودن اعتقاد داشته باشند و در این مسیر گام‌های موثری برداشته شود.

شعبانی همچنین گفت: به مشکل رکود، اشتغال و نقدینگی که بسیار حائز اهمیت است رسیدگی شود به وِیژه نقدینگی باید به سمت بنگاه‌های اقتصادی گسیل شود که برای این امر تاکنون فکری نشده است.

وی عنوان کرد: امیدوارم مجلس محترم با حمایت از ایشان در رای اعتماد و همینطور در طول 4 سال آینده با حمایت‌های مستمرشان در این مسیربه ایشان کمک‌ کنند.

 


http://www.madannews.com/fa/News/616281/اصل برنامه‌محوری از ویژگی‌های فاطمی امین است
بستن   چاپ