سید محمد پاک مهر:
کنترل قیمت‌ سیمان نخستین پاسخ وزیر صمت به رای اعتماد مجلس
سه شنبه 23 شهريور 1400 - 11:09:48
شاتا

به گزارش معدن نیوز -نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی در حوزه های مختلف اقتصادی، اقدام وزارت صمت در کنترل قیمت سیمان را نتیجه درایت و مدیریت عالمانه دانست و گفت: این اقدام بخشی از پاسخ وزیر صمت به اعتماد نمایندگان ملت است.

سید محمد پاک مهر با تاکید بر معیارهای مجلس برای انتخاب وزرای دولت سیزدهم گفت: جوان‌گرایی، خلاقیت، پرکاری، دلسوزی، داشتن روحیه خدمت به مردم، پشتکار و انگیزه و از همه مهم‌تر نگاه مبتنی بر گام دوم انقلاب از جمله معیارهای نمایندگان برای اعتماد به کابینه دولت بود.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه وزارت صمت ترکیبی از سه وزارتخانه است تاکید کرد: برای این وزارتخانه فردی باید انتخاب می‌شد که توان دوندگی، تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی را در حد و قامت سه وزارتخانه را داشته باشد.

پاک‌مهر‌ افزود: مجلس امیدوار است که وزیر صمت با قدرت و توانمندی‌ و همینطور انگیزه و پشتکار و تجربه خوبی که در حوزه صنعت و اقتصاد دارد، پاسخ اعتماد نمایندگان مردم را در عمل نشان دهد.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس برگشت قیمت سیمان به نرخ اولیه را کار بزرگ و ارزشمندی توصیف کرد و بیان داشت: این کار انقلابی از ذهن مردم پاک نخواهد شد و این اقدام بخشی از پاسخ آقای فاطمی‌امین به اعتماد مردم و نمایندگان ملت است در ابتدای شروع کارشان آن را نشان دادند.

وی با یادآوری شرایط سخت اقتصادی کشور و تاثیر آن در زندگی و معیشت مردم، بر لزوم برنامه‌ریزی در حوزه‌های مختلف اقتصادی تاکید کرد و اظهار داشت: دکتر فاطمی‌امین با اقدامات جهادی و انقلابی در کنار درایت مبتنی بر عقلانیت و مدیریت عالمانه و منطبق بر وضعیت موجود تحول خوبی در حوزه سیمان ایجاد کرد و قیمت‌ سیمان که به بهانه‌های مختلف افزایش پیدا کرده بود، کنترل شد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: سیمان یکی از کالاهایی است که هم مواد اولیه و هم تکنولوژی آن در داخل کشور وجود دارد و وابستگی به خارج از کشور ندارد بنابراین انتظار نمی‌رود شاهد جهش قیمت در این بازار باشیم.

پاک مهر با یادآوری تاثیر قیمت سیمان در حوزه‌ مسکن، به تاثیر آن در تحقق برنامه دولت سیزدهم در خصوص مسکن اشاره کرد و گفت: ما شاهد بودیم که وزارت صمت در یک تصمیم و اقدام انقلابی و با ایجاد بستر مناسب، موضوع افزایش افسارگسیخته قیمت سیمان را مدیریت کرد و قیمت‌ سیمان به قیمت اولیه برگشت.

این نماینده مجلس در بخش دیگر این گفت‌وگو از ایجاد تحرک در حوزه نظارت بر بازار سخن گفت و افزود: به نظر می‌رسد روند افزایش قیمت‌ها در بازار متوقف شده است و در در کنار تثبیت قیمت‌ها، در برخی بازارها کاهش قیمت را هم شاهد هستیم.

تشکر نماینده مجلس از اقدامات وزیر صمت

وی در پایان فسادستیزی و خدمتگزاری بی‌منت را یکی از تعهدات و ویژگی‌های دولت سیزدهم برشمرد و با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی و اقدام جهادی، نسبت به تحولات خوب و مثبت در سایر حوزه‌ها ابراز امیدواری کرد و گفت: با توجه به ویژگی‌های وزیر صمت، ان‌شاءالله شاهد تحولات ارزشمندی در حوزه‌های مختلف صنعت، معدن و تجارت خواهیم بود و بنده به نوبه خود از اقدامات وزارت صمت در خصوص کنترل قیمت سیمان تشکر می‌کنم.


http://www.madannews.com/fa/News/617654/کنترل قیمت‌ سیمان نخستین پاسخ وزیر صمت به رای اعتماد مجلس
بستن   چاپ