قیمت طلا کاهش یافت
سه شنبه 23 شهريور 1400 - 12:09:32
ایسنا

به گزارش معدن نیوز -قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی پیش از انتشار آمار تورم آمریکا کاهش پیدا کرد.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۷۹۰ دلار و ۶۶ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷۹۱ دلار و ۹۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۱ درصد افزایش، در ۱۷۹۴ دلار و ۴۰ سنت بسته شده بود.

به گفته ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس، تسریع رشد تورم، انتظارات برای اعلام رسمی قریب الوقوع بودن تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه از سوی بانک مرکزی آمریکا را تقویت می کند. واکنش طلا به این موضوع منفی خواهد بود زیرا چشم انداز تعدیل خرید اوراق قرضه، بازده اوراق قرضه را بالا می برد و بالا رفتن بازده هم هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را افزایش می دهد.

آمار قیمت مصرفی آمریکا در اوت قرار است روز جاری منتشر شود. اقتصاددانان پیش بینی می کنند شاخص قیمت مصرفی که شامل قیمتهای متغیر مواد غذایی و انرژی نمی شود، در اوت نسبت به ماه پیش از آن ۰.۳ درصد رشد کرده باشد.

این آمار پیش از نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا در روزهای ۲۱ و ۲۲ سپتامبر منتشر می شود که بازار به دقت آن را دنبال خواهد کرد تا ببیند آیا بانک مرکزی تعدیل برنامه ماهانه خرید اوراق قرضه را اعلام می کند یا خیر. مقامات بانک مرکزی آمریکا در تلاش برای ارزیابی موقتی بودن یا پایداری تاثیر فشارهای قیمت بر اقتصاد، به دقت انتظارات تورمی را زیر نظر دارند.

شاخص دلار پس از این که روز دوشنبه به بالاترین حد دو هفته اخیر صعود کرد، روز جاری ثابت بود.

بر اساس گزارش رویترز، ذخایر "اس پی دی آی گلد تراست" که بزرگترین صندوق ETF طلا در جهان است روز دوشنبه ۰.۲ درصد رشد کرد و به ۱۰۰۰.۲۱ تن در مقایسه با ۹۹۸.۱۷ تن در روز جمعه رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۲۳ دلار و ۶۵ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۹۵۸ دلار و ۷۳ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۲۰۹۴ دلار و ۱۶ سنت رسید


http://www.madannews.com/fa/News/617657/قیمت طلا کاهش یافت
بستن   چاپ