مدیرعامل فولاد خوزستان در گفت‌و‌گو با معدن‌نیوز:
اجرای طرح‌های عظیم توسعه‌ای شرکت فولاد خوزستان عملیاتی شد
يکشنبه 11 مهر 1400 - 14:06:21

به گزارش معدن نیوز -امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان در گفت‌و‌گو با معدن‌نیوز درباره طرح‌های توسعه این شرکت بیان کرد: پروژه اسلب عریض از دیگر پروژه‌های این مجموعه می‌باشد که حدود 15 سال است در فولاد خوزستان مطرح شده و از سال 1397 اسناد مناقصه آن تهیه شده است. این پروژه فولاد خوزستان را به بازار سازندگان اسلب عریض و اسلب‌های آلیاژی وارد می‌کند و انشااله بتوانیم اسلب با ضخامت 300 میلیمتر و عرض 2 تا 2.20 متر را تولید کنیم.

ابراهیمی افزود: این اتفاق منجر می‌شود که مواد اولیه مورد نیاز شرکت فولاد اکسین برای تامین ورق‌های 4 میلی‌متری تامین شود. این پروژه با سرمایه‌گذاری حدود 360 میلون یورو و با مشارکت کنسرسیوم داخلی و خارجی آغاز شده است و پیگیریم تا هر چه سریع‌تر فرآیند اجرایی آن آغاز شود. 

مدیرعامل فولاد خوزستان در ادامه گفت: پروژه بعدی اکسیژن 4 است که یک پروژه قدیمی است که در راستای کیفیت افزایش تولید و افزایش بهره‌وری تولید در دستور کار قرار دارد. این پروژه‌ها از پروژه‌های زیرساختی فولاد خوزستان است. 

وی اضافه کرد: پروژه بعدی بحث تملک اکسین است که با تغییر دولت و بارقه‌ای امیدی که ایجاد شده است انشااله بتوانیم در اولین فرصت بحث تملک اکسین را نهایی کنیم. با توجه به این‌که شروع کار از سال 1398 بوده است امیدواریم امسال بتوانیم بحث تملک اکسین را به نتیجه برسانیم. 

ابراهیمی درباره پروژه‌های زیرمجموعه این شرکت نیز بیان کرد: مهم‌ترین پروژه‌ای که در مجموعه شادگان تعریف شده است پروژه فولادسازی است که این یک پروژه 800 هزار تنی فولادسازی با 60 درصد پیشرفت است و امیدواریم تا پایان سال 1401 فاز یک آن به بهره‌برداری برسد. فاز 2 پروژه فولادسازی نیز آغاز شده است و یک واحد یک میلیون تنی دیگر به این عدد اضافه می‌شود و امیدواریم تا سال 1404 به بهره‌برداری برسد.

به گفته‌ی مدیرعامل خوزستان در این مجموعه پروژه‌های مختلفی در حوزه اصلاح فرآیند تولید و بحث زیرساختی وجود دارد. در بحث پست 400 پروژه‌ای را داشتیم که 80 درصد پیشرفت داشته است و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد. پروژه مگامدول یا زمزم 3 نیز بالای 60 درصد پیشرفت دارد و امیدواریم که حداکثر تا نیمه دوم سال آینده به بهره‌برداری برسد و بخش عمده نیاز ما را برای افزایش ظرفیت پوشش دهد. این پروژه در راستای رسیدن به هدف 13.6 میلیون تن یا سهم 25 درصدی از افق 1404 است.

وی با اشاره به این‌که در حوزه معدن هم اتفاقات خوبی در مجموعه فولاد خوزستان درحال رقم خوردن است، افزود: بحث تملک معدن، بحث تملک راه‌اندازی و بهره‌برداری از پروژه آباده جازموریان را در دستور کار داریم و بحث مجوزهای 2.5 میلیون تنی کنسانتره در مجموعه سناباد و چند مجموعه مختلفی که در حال مذاکره برای خرید هستیم تا بتوانیم به هدف 13.6 میلیون تنی دست یابیم.  



http://www.madannews.com/fa/News/617904/اجرای طرح‌های عظیم توسعه‌ای شرکت فولاد خوزستان عملیاتی شد
بستن   چاپ