هشدار درباره کمبود سیمان
شنبه 6 آذر 1400 - 15:37:01
تسنیم

به گزارش معدن نیوز -یک کارشناس سیمان با اعلام اینکه هزینه های حمل و نقل مازوت برای واحدهای تولیدی بسیار گران تمام می‌شود،گفت: با ممنوعیت استفاده از مازوت در کارخانجات عملا برای ادامه ساخت و ساز سیمانی تولید نخواهد شد.

محمدعلی بُد در رابطه با محدودیت استفاده از مازوت در کارخانجات سیمان، گفت: در حال حاضر گاز به کارخانجات سیمان تخصیص داده نمی‌شود و آنها با مشقت بسیار برای گردش کار خود از مازوت استفاده می‌کند البته کارخانجاتی که نزدیک تهران هستند اصلا نمی‌توانند از مازوت استفاده کنند اما آن دسته از واحدهای تولیدی که در استانهای مختلف هستند با پرداخت هزینه بسیار مازوت مورد نیاز خود را حمل و به واحد تولیدی خود می‌رسانند.

وی با اعلام اینکه هزینه های حمل و نقل مازوت برای واحدهای تولیدی بسیار گران تمام می‌شود، افزود: این روزها که صحبت از عدم استفاده از گاز در کارخانجات سیمان مطرح است، دولت و دستگاه های مربوطه براساس کدام استدلال تصمیم به ممنوعیت استفاده از مازوت در کارخانجات سیمان گرفتند. در این صورت عملا سیمانی برای ساخت و ساز در کشور وجود نداشته و بازار سیاه در بخش سیمان به وجود خواهد آمد.

این کارشناس سیمان با تاکید براین که اگر سوختی به کارخانجات ندهند آنها مجبور به تعطیلی هستند،گفت: در خردادماه نیز واحدهای تولیدی با قطعی برق روبرو شدند، همین موضوع فعالیت تولیدکنندگان را با چالش روبرو ساخته است و عملاً آنها واحدهای تولیدی خود را تعطیل کردند. این درحالیست که براساس برنامه ریزی‌ها باید برای افزایش ساخت و ساز سیمان لازم تولید و توزیع شود.

وی از دولت درخواست کرد تا تصمیم مناسبی برای سوخت کارخانجات سیمان اتخاذ کند و مانع تعطیلی این حوزه شود.


http://www.madannews.com/fa/News/618695/هشدار درباره کمبود سیمان
بستن   چاپ