طلا در مسیر ثبت سومین کاهش هفتگی متوالی
شنبه 13 آذر 1400 - 08:32:37
ایسنا

به گزارش معدن نیوز -قیمت طلا در معاملات روز جمعه افزایش یافت اما موضع موافق بانک مرکزی آمریکا برای تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه و افزایش نرخهای بهره، این فلز ارزشمند را برای سومین هفته متوالی در مسیر کاهش هفتگی قرار داد.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۷۲ دلار و ۴۱ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز پنج‌شنبه به پایین‌ترین حد حدود یک ماه گذشته سقوط کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۶ درصد افزایش، ۱۷۷۳ دلار و ۳۰ سنت معامله شد. بهای معاملات این بازار شب گذشته ۲۱ دلار و ۶۰ سنت معادل ۱.۲ درصد کاهش یافت و در ۱۷۶۲ دلار و ۷۰ سنت بسته شده بود.

طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون ۱.۱ درصد ریزش قیمت داشته است. این کاهش در واکنش به اظهارات مقامات متعدد بانک مرکزی آمریکا روی داده است. جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در اظهاراتی که برابر کنگره داشت، اعلام کرد تصمیم درباره تعدیل سریع‌تر برنامه خرید اوراق قرضه ممکن است در نشست سیاست پولی دسامبر گرفته شود.

رافائل بوستیک، رییس بانک فدرال رزرو آتلانتا به کنفرانس "نکست" رویترز اعلام کرد پایان بخشیدن به برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا تا مارس اقدام مناسبی خواهد بود و به این بانک مرکزی اجازه می دهد نرخهای بهره را افزایش دهد.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت IG Markets‌ در این باره گفت: بانک مرکزی تمایل بیشتری به تحکیم سیاست پولی پیدا کرده است و اگر به یکباره مشکلات مرتبط با واریانت جدید اُمیکرون ایجاد شود، معامله‌گران احتمالا به سمت خرید دلار می روند. این فضا برای طلا منفی خواهد بود.

اُمیکرون نگرانیهایی را نسبت به روند احیای اقتصادی برانگیخته و باعث عقب‌گرد بازارهای سهام شده و قیمتهای نفت در مسیر ثبت ششمین کاهش هفتگی قرار گرفته است.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه‌گذاران اکنون منتظر انتشار آمار ماهانه اشتغال غیرکشاورزی آمریکا هستند. این گزارش یکی از معیارهای کلیدی بانک مرکزی آمریکا در تصمیمات سیاست پولی است. گزارش اشتغال ملی ADP در روز چهارشنبه نشان داد مشاغل بخش خصوصی ۵۳۴ هزار مورد در نوامبر افزایش داشته است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۲۲ دلار و ۴۰ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۹۳۹ دلار و ۷۸ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، در ۱۷۷۸ دلار و ۷۷ سنت ایستاد.


http://www.madannews.com/fa/News/618768/طلا در مسیر ثبت سومین کاهش هفتگی متوالی
بستن   چاپ