فولاد هرمزگان پیشرو در مدیریت و کاهش مصرف نسوز در صنعت فولاد کشور
يکشنبه 5 دي 1400 - 11:28:20

به گزارش معدن نیوز -عطااله معروفخانی مدیرعامل فولاد هرمزگان در گفت و گو با معدن نیوز با اشاره به قطعی برق صنایع فولادی بیان کرد: طی 3 ماه تابستان قطعی برق منجر به زیان صنایع فولادی شد که فولاد هرمزگان نیز از این امر مستثنی نبود. 

معروفخانی افزود: بیش از 230 هزار تن اسلب، 120 هزار تن آهن اسفنجی و 200 هزار تن آهک کاهش تولید داشتیم که منجر به زیان 2 هزار میلیارد تومانی فولاد هرمزگان شد.  

به گفته ی مدیرعامل فولاد هرمزگان با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این شرکت شات دان و تعمیراتی که هر ساله در بهمن ماه انجام می‌شد بلافاصله به تابستان و در ایام قطعی برق انتقال داده شد. با توجه به این‌که تمامی شرکت‌ها با مشکل قطعی برق مواجه بودند برای نخستین بار از تأسیس این شرکت تا به امسال شات دان و تعمیرات را توسط همکاران فولاد هرمزگان انجام دادیم. این برنامه‌ریزی منجر شد در بهمن ماه تعطیلی بابت این حوزه نداشته باشیم و با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفت نهایت استفاده را از مدت قطعی برق داشتیم.

وی همچنین عنوان کرد: در هشت ماهه امسال با وجود مشکلات، درآمد فروش این شرکت 110 درصد نسبت به هشت ماهه مشابه سال گذشته افزایش داشت که خبر بسیار خوبی برای سهامداران است. همچنین رشد 17درصدی صادرات در هشت ماهه امسال نسبت به هشت ماهه مشابه سال قبل را در برنامه داشتیم و در سود ویژه هم افزایش چشمگیری را در هشت ماهه شاهد بودیم.

معروفخانی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده محصولات این شرکت در آبان ماه به پایین ترین سطح از بدو تأسیس فولاد هرمزگان رسید، افزود: جا دارد که از همکاران پر تلاش فولاد هرمزگان در این زمینه تشکر کنم.

مدیرعامل فولاد هرمزگان با تاکید بر اهمیت نیروی انسانی گفت: در حوزه منابع انسانی باور داریم که برای افزایش تولید باید کمیت و کیفیت را افزایش دهیم و به طرح های توسعه ای سرعت دهیم. در این راستا برنامه های ویژه ای را برای منابع انسانی در فولاد هرمزگان ظرف هفت ماهه امسال داشته ایم و نسبت به آموزش مستمر نیروی انسانی در این مدت زمان برنامه های خوبی اجرا شد.

وی با اشاره به ثبت رکورد مصرف نسوز در مهرماه توسط فولاد هرمزگان گفت: اعلام می کنم فولاد هرمزگان پرچمدار کاهش نسوز در تمام فولادی های کشور است. در حال حاضر مصرف نسوز ما به پایین تر از 6.5 کیلو به تن مذاب رسیده است و این افتخاری است که فولاد هرمزگان در صنعت فولاد کشور به نام خودش ثبت کرده است.


http://www.madannews.com/fa/News/619051/فولاد هرمزگان پیشرو در مدیریت و کاهش مصرف نسوز در صنعت فولاد کشور
بستن   چاپ