100 معدن راکد خراسان رضوی به بخش خصوصی واگذار شد
دوشنبه 20 دي 1400 - 09:19:14
ایرنا

به گزارش معدن نیوز -معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در مزایده های برگزار شده برای فعال کردن معادن غیرفعال در استان، تاکنون ۱۰۰ معدن راکد و غیرفعال به سرمایه گذاران جدید بخش خصوصی واگذار شده است.

محمد توکلی افزود: این امر پارسال طی تصمیم دولت وقت، مبنی بر آزادسازی معادن غیرفعال در قالب برگزاری مزایده عمومی انجام گرفت.

وی با اشاره به نیمه فعال بودن نیمی از معادن خراسان رضوی گفت: با تلاش های دولت، تقریبا از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ درصد از معادن غیرفعال به چرخه تولید بازگشته اند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به وضعیت پروژه های مربوط به اکتشاف معدنی در استان گفت: تا پایان سال مرحله پی‌جویی و شناسایی ۶۷ هدف (تارگت) در هشت پهنه معدنی جنوب استان به اتمام می رسد.

توکلی افزود: هشت پهنه معدنی در حوزه فلزی برای اکتشاف مواد معدنی واقع در جنوب استان به هشت شرکت خصوصی و دولتی واگذار شده است که این میزان از اهداف معدنی را شناسایی کرده اند و پی‌جویی آنها را تا پایان سال به اتمام می رسانند.

۴۶ نوع ماده معدنی در خراسان رضوی وجود دارد که عمده مواد شناخته شده در کشور را شامل می‌شود. مواد فلزی شامل سنگ آهن، منگنز، طلا، کرومیت و مس و مواد غیرفلزی شامل خاک صنعتی، سلیس، کائولن، زغالسنگ، مصالح ساختمانی و سنگ‌های تزیینی عمده معادن خراسان رضوی را تشکیل می‌دهند.

معادن خراسان رضوی ۲.۹ درصد از کل گستره استان را تشکیل می دهند که شاخص ترین معادن استان، سنگ آهن خواف است که جزو ۱۰ معدن بزرگ سنگ آهن دنیا و بزرگترین معدن سنگ آهن ایران است.


http://www.madannews.com/fa/News/620276/100 معدن راکد خراسان رضوی به بخش خصوصی واگذار شد
بستن   چاپ