تفاهم نامه دو جانبه ای بین انجمن مس ایران و یونیدرو امضا شد
شنبه 25 دي 1400 - 16:44:31

به گزارش معدن نیوز -درجهت همکاری های مشترک بین انجمن مس ایران و موسسه پژوهشی و آموزشی دانشگاه تهران و ایمیدرو (یونیدرو) در راستای بهره مندی از پتانسیل های طرفین تفاهم نامه دو جانبه ای بین انجمن مس ایران به نمایندگی بهرام شکوری رئیس انجمن و یونیدرو به نمایندگی امید اصغری رئیس موسسه منعقد و امضا شد.

هدف از تنظیم و اجرای این تفاهم نامه ایجاد همکاری فی مابین انجمن و یونیدرو در زمینه های علمی پژوهشی با درنظر گرفتن کلیه امکانات طرفین اعم از علمی و فنی خواهد بود.

طبق این تفاهم نامه انجمن مس ایران و یونیدرو برنامه ریزی و اجرای دوره های تخصصی آموزشی برای علاقه‌مندان حوزه مس را در دستور کار قرار می دهند و یونیدرو در موضوعات اعلامی از سوی انجمن با توجه به اولویت های اقتصادی و نیازهای صنعت، از توانمندی پژوهشی خود در حصول به دانش و فناوری های مورد نیاز صنعت مس اهتمام می ورزد و امکانات آموزشی و پژوهشی یونیدرو در طرح های اعلامی از سوی انجمن مس با قید اولویت به کار گرفته می شود. طبق این تفاهم نامه انجمن امکان بازدید از مراکز تولیدی، معادن و کارخانجات مس را برای نمایندگان یونیدرو و دانش پژوهان این موسسه فراهم می آورد و همچنین انجمن مس ایران به شکل پیوسته فهرست دانش آموختگان تخصصی حوزه مس که در دوره های آموزشی مشترک شرکت کرده‌اند را برای اشتغال در اختیار واحدهای صنعتی و معدنی نمونه کشور قرار می دهد.

ارتباط با دانشگاه را پررنگ خواهیم کرد

رئیس انجمن مس ایران در مراسم امضای این تفاهم‌نامه عنوان کرد: همیشه دغدغه ارتباط مابین دانشگاه و صنعت مطرح بوده و حلقه مفقوده توسعه هر دو بخش محسوب می شده است، هرچند که ما همیشه به عنوان بخش خصوصی، موفقیت‌های خود را مدیون دانشگاه می‌دانستیم.

وی افزود: اولین قدمی که برای ارتباط مستمر و پایدار این دو بخش برداشته شد از جانب ایمیدرو با ایجاد یونیدرو بوده که از ظرفیت های دانشگاه و صنعت توأمان استفاده شود تا نتیجه آن در توسعه بخش معدن و صنایع معدنی دیده شود که در ادامه برای ارتباط دو طرفه، بستری نیز ایجاد شد.

شکوری خاطرنشان کرد: ظرفیت های موسسه یونیدرو برای همکاری مناسب است و ما به دنبال این هستیم تا از این ظرفیت‌ها در راستای حمایت از اعضای انجمن مس ایران استفاده کنیم. ارتباط صنعت و دانشگاه را پررنگ تر کنیم و اساتید و دانشجویانی که در قالب شرکتهای دانش بنیان فعالیت می کنند و یا جمع های علاقه مند به رفع مشکلات در حوزه صنایع را به همکاری دعوت کنیم تا شاهد افزایش راندمان، بهینه سازی فرآوری و ارائه روش های سود ده برای بنگاهها در حوزه مس باشیم. این تفاهم نامه مسیر را برای استفاده از ظرفیت های دانشگاهی باز خواهد کرد.

رئیس انجمن مس ایران اظهار داشت: با این تفاهم نامه ارتباط انجمن مس با دانشگاه تهران را تسهیل خواهیم کرد. انجمن مس ایران با انعقاد این تفاهم نامه و قراردادهایی در ادامه این تفاهم‌نامه و ‌نتیجه ای که حاصل می شود، بقیه تشکلها و شرکتهای صنعتی را به این سمت سوق دهیم. این اقدام، حرکت خوبی برای ارتقاء دانش و علم در دانشگاه و هم ارتقاء علم و فن در صنعت کشور خواهد بود.

وی افزود: در ادامه این تفاهم نامه در نظر داریم بازدیدهای دوره ای برای دانشجویان از واحدهای صنعتی و معدنی مس داشته باشیم تا بتوانند از نزدیک با معادن و واحدهای تولیدی آشنا شوند و دانشجویان تجربیات عملی کسب نمایند.

آغاز ارتباط سیستماتیک برای استفاده از ظرفیت های دو طرف

اصغری در ادامه مطرح کرد: این تعامل را به صورت فردی بین دانشگاه و‌ صنعت داشتیم اما به‌طور سیستماتیک نبوده اما امیدواریم این تفاهم‌نامه آغاز ارتباط سیستماتیک برای استفاده از ظرفیتها باشد.

وی افزود: از انجمن برای طرح دغدغه ها دعوت میکنیم تا در قالب پایان‌نامه هم بتوان این موارد را رفع کرد، تلاش ما ورود به حوزه‌هایی است که پیش از این کمتر دانشگاه در آن حضور پیدا کرده است.

رئیس موسسه یونیدرو افزود: عبور از اقدامات پراکنده و تاکید بر ایجاد روابط سازمان‌یافته حرفه‌ای، ضرورتاً ظرفیت سازمانی مناسبی را می‌طلبد که برای حصول به این مهم، تاکید یونیدرو بر طراحی و سازماندهی شبکه‌ای از پژوهشگران حرفه‌ای، کارشناسان علمی و فنی و بهره‌برداری از واحدهای پژوهشی و خدماتی مرتبط با ماموریت خود در سطح ملی و بین‌المللی است.


http://www.madannews.com/fa/News/620363/تفاهم نامه دو جانبه ای بین انجمن مس ایران و یونیدرو امضا شد
بستن   چاپ