معدن نیوز بررسی کرد:
کاهش واردات مس توسط چین در سال 2021
دوشنبه 27 دي 1400 - 12:27:04

به گزارش معدن نیوز -واردات مس و محصولات خام مس چین در سال 2021 نسبت به رکورد سال قبل کاهش یافت، اگرچه واردات سالانه کنسانتره مس به بالاترین حد تاریخی رسید. 

آمارهای اداره کل گمرک در روز جمعه نشان داد که واردات مس و محصولات فرآوری نشده مس در سال جاری بالغ بر 5.53 میلیون تن بوده که 17.2 درصد نسبت به حجم رکورد 6.68 میلیون تنی سال 2020 کاهش داشته است.

هی تیانیو، تحلیلگر مس چین CRU گفت: در ماه دسامبر، واردات به چین مطلوب تر بود. با این حال، به طور سالانه، واردات مس به چین از سال 2020 کاهش یافت، زیرا تقاضا از بازارهای خارج از کشور مانند اروپا و ایالات متحده خوب بود، بنابراین جریان مس بیشتری در مقایسه با چین وجود داشت. واردات مس از چین، بزرگترین مصرف کننده فلز در جهان، امسال به دلیل قیمت های بالا و به دلیل کمپین دولت برای کاهش انتشار کربن بر فعالیت کارخانه ها کاهش یافت.

با این حال، فعالیت کارخانه های چینی به طور غیرمنتظره ای در ماه دسامبر شتاب گرفت البته این شتاب گیری بسیار ناچیز بود. داده های گمرک همچنین نشان داد که واردات کنسانتره مس یا سنگ معدن نیمه فرآوری شده در سال 2021 به رکورد 23.4 میلیون تن رسید که 7.6 درصد از 21.78 میلیون تن وارداتی در سال 2020 افزایش داشت.واردات کنسانتره در دسامبر به 2.06 میلیون تن رسید که نسبت به رکورد 2.19 میلیون تنی در نوامبر کاهش داشت. 

گمرک اعلام کرد که صادرات آلومینیوم و محصولات آلومینیومی کار نشده در ماه گذشته به 562 هزار و 975 تن رسید که این رقم در ماه نوامبر 509 هزار و 319 تن بود. طبق سوابق رویترز، آنها همچنین بالاترین سطوح ماهانه بودند. محموله های محاسبه شده آلومینیوم در کل سال به 5.62 میلیون تن رسید که 15.7 درصد نسبت به 4.86 میلیون تن صادرات در سال 2020 افزایش داشت.

پیش بینی کوتاه از مس در سال 2022 

چین، خودروهای برقی و توسعه روباتیک سه عامل محرک در رشد تقاضای فلز مس طی 10سال آینده هستند و در این مسیر، فلز سرخ نقش حیاتی در تحول جهان دارد. این وضعیت کشورهای جهان را به صرافت سرمایه‌‌گذاری گسترده در استخراج و فرآوری مس انداخته و افق سرمایه‌‌گذاری در استخراج، فرآوری و حلقه‌های تکمیلی را مثبت ساخته است. با این‌حال تصور اتمام دوره فولاد و یکه‌‌تازی مس در جهان خطا است و هر فلز نقش خود را منوط به تحولات تولید بازی خواهد کرد. 

دلیل این موضوع به سختی دستیابی به اهداف کربن صفر برمی‌‌گردد. تصویری که چهار موسسه مختلف اقتصادی اعم از مکنزی، مارکت‌‌واچ، ریسرچ‌اند مارکت و فیچ ترسیم کرده‌اند نشان می‌دهد به چهار دلیل عمده مس فلزی پرتقاضاتر از قبل خواهد بود اما این وضعیت دست‌کم تا افق 2025 با مشکلاتی از ناحیه کمبود ذخایر کشف شده این فلز روبه‌روست که همین عامل از افول چشمگیر قیمت مس جلوگیری خواهد کرد. موسسه فیچ تاکید دارد ذخایر کمتر از انتظار، تولید پایین‌‌تر از تقاضا، افزایش رشد اقتصادی جهان و بسته‌های محرک اقتصادی دولت‌ها مهم‌ترین عوامل موثر بر افزایش تقاضای جهانی مس طی سالیان پیش رو خواهد بود.

مس که در سال 2021 میلادی به رکوردهای تاریخی از نظر قیمت رسید، طبق پیش‌‌بینی فیچ احتمالا در اواخر 2022 از ‌‌نظر قیمت با ثبات بیشتری به کار خود ادامه خواهد داد. دلیل این موضوع افزایش احتمالی استخراج خواهد بود که عاملی التیام‌‌بخش برای صنایع طرف حساب این بخش به عنوان مصرف‌‌کننده مس است.

 تحلیلگران معتقدند با توجه به اینکه جهان در عصر گذار انرژی و انتقال به یک وضعیت پایدار و کم‌‌کربن قرار دارد، قیمت مس تا اطلاع ثانوی به نرخ‌‌های قبلی دوره 1995 تا 2004 بازنخواهد گشت. از جمله دلایل تداوم نرخ‌‌های بالا برای مس در بازارهای جهانی، کسری قابل پیش‌‌بینی تولید است که باید در میان‌‌مدت از طریق بازگشایی معادن تعطیل شده، توسعه تدریجی معادن کنونی در کنار برنامه‌‌ریزی برای تمدید عمر رگه‌های در حال استحصال صورت گیرد.



http://www.madannews.com/fa/News/621369/کاهش واردات مس توسط چین در سال 2021
بستن   چاپ