کاهش قیمت طلا در بازار جهانی
سه شنبه 28 دي 1400 - 10:42:50
ایسنا

به گزارش معدن نیوز -قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر بازده بالاتر اوراق خزانه، با کاهش روبرو شد.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۱۷ دلار و ۱۱ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا تغییر چندانی نداشت و در ۱۸۱۶ دلار و ۲۰ سنت ایستاد. بازارهای آمریکا روز دوشنبه به مناسبت تعطیلات عمومی بسته بودند.

توجه سرمایه گذاران جهانی به نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا معطوف شده که روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن برگزار می شود. فدرال رزرو اعلام کرده که افزایش نرخهای بهره را در مارس با هدف مقابله با رشد تورم آغاز می کند. نرخ تورم آمریکا در دسامبر بر مبنای سالانه هفت درصد رشد کرد که سریع‌ترین روند در حدود ۴۰ سال اخیر بود.

طلا پناهگاه امن دارایی در برابر تورم بالا شناخته می‌شود اما نسبت به افزایش نرخهای بهره آمریکا بسیار حساس است زیرا هزینه نگهداری این فلز که بازدهی ندارد را افزایش می دهد.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا به بالاترین حد دو سال اخیر صعود کرد و جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند را کمتر کرد.

استفن اینس، از شرکای شرکت مدیریت دارایی SPI در این باره گفت: سرنوشت کوتاه مدت قیمت طلا در دستان فدرال رزرو و سرعت افزایش نرخهای بهره در چند سال آینده است. این فلز ارزشمند احتمالا در بازه معاملاتی محدودی می ماند و تا زمان برگزاری نشست فدرال رزرو، احتمالا کاهشی خواهد شد. هر روز تلاش می کنیم مشخص کنیم موضع بانک مرکزی آمریکا درباره تحکیم سیاست پولی نسبت به ریسکهای ژئوپلیتیکی دیگر که بازار را تحت تاثیر قرار می دهد مانند تنشها در اوکراین، چقدر جدی است.

آمریکا هفته گذشته اعلام کرد نگران آن است که روسیه به بهانه شکست دیپلماسی برای تامین اهداف این کشور، به اوکراین حمله کند.

بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی ژاپن پیش بینی تورم برای سال مالی که در آوریل آغاز می شود را بالا برد و اعلام کرد ریسکها برای دورنمای قیمت متوازن شده اند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، به ۲۲ دلار و ۸۶ سنت رسید. بهای معاملات هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۵ درصد کاهش پیدا کرد و به ۹۶۶ دلار و ۷۱ سنت رسید. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، ۱۸۷۹ دلار و ۹۷ سنت معامله شد.


http://www.madannews.com/fa/News/621387/کاهش قیمت طلا در بازار جهانی
بستن   چاپ