حل مشکلات معدن تاش از خواسته‌های حوزه معدن خراسان شمالی از دولت سیزدهم
چهارشنبه 1 تير 1401 - 11:11:38
ایسنا

به گزارش معدن نیوز -معاون صنایع و معادن سازمان صمت خراسان شمالی گفت: حل مشکل معدن تاش یکی از خواسته های حوزه معدن این استان از دولت سیزدهم است.

علی اصغر رضازاده اظهار کرد: معدن تاش در استان سمنان متعلق به شرکت آلومینای جاجرم است که چندین سال است به مشکل خورده و برداشت از آن متوقف شده است.

وی افزود: این معدن برای تامین خوراک بوکسیت باکیفیت از نیازهای این واحد تولیدی و استراتژیک در کشور است.

رضازاده ادامه داد: سالانه میزان خوراک (بوکسیت) مورد نیاز شرکت آلومینای جاجرم۴۵۰ هزار تن است که این میزان از معدن بوکسیت جاجرم قابل تامین نیست.

وی بیان کرد: از سوی دیگر اختصاص خط ویژه اعتباری برای خرید ماشین آلات معدنی و ایجاد صنایع فرآوری مواد معدنی از دیگر خواسته های حوزه معدنی از دولت سیزدهم است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در این استان ۱۵۷ معدن فعال وجود دارد، تاکید کرد: راه اندازی  واحد فرآوری مواد معدنی کمک بزرگی برای جلوگیری از خام فروشی می‌کند.

وی به حوزه اکتشافات معدنی نیز اشاره کرد و گفت: پهنه معدنی جنوب و بوکسیتی آزاد شده و افراد متمایل در سرمایه گذاری برای حوزه معدن در سامانه کاداستر ثبت نام کرده اند.

معاون صنایع و معادن سازمان صمت خراسان شمالی ادامه داد: صنایع مادر استان همچون آلومینا و فولاد در حال طی کردن طرح های توسعه ای خود هستند که بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و نیازمند خط ویژه اعتباری جهت تکمیل هستند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر طرح های سرمایه گذاری سیمان سمنگان و کاشی سمنگان نیز چندین سال است که متوقف شده است.

به گفته وی طرح تولید سولفات آمونیوم نیز زیرساخت آن آماده شده و نیازمند تامین اعتبار برای تکمیل است.


http://www.madannews.com/fa/News/626595/حل مشکلات معدن تاش از خواسته‌های حوزه معدن خراسان شمالی از دولت سیزدهم
بستن   چاپ