اقتصاد چین رشد سریع خود را از سر گرفت
شنبه 8 مرداد 1401 - 13:18:01
ایسنا

به گزارش معدن نیوز -فعالیت کارخانه‌ای چین با سریع‌ترین سرعت در یک سال در حال گسترش است.

نظرسنجی رویترز نشان داد که فعالیت کارخانه‌های چین در ماه جولای با سریع‌ترین سرعت در یک سال گذشته افزایش یافته است زیرا تولید در مراکز تولیدی تحت تأثیر کووید پس از خروج از قرنطینه و کاهش اختلالات زنجیره تامین از سر گرفته شده است.

بر اساس پیش‌بینی میانگین ۲۴ اقتصاددان مورد نظر رویترز، انتظار می‌رود که شاخص مدیران خرید (PMI) در ماه جولای به ۵۰.۴ و بالاترین رقم در ۱۲ ماه گذشته، در مقایسه با ۵۰.۲ در ماه قبل برسد.

تحلیلگران اظهار کردند که دومین اقتصاد بزرگ جهان از قرنطینه‌های شدید و گسترده ناشی از کووید به پشتوانه افزایش تقاضای داخلی، مشکلات زنجیره تامین کمتر و اقدامات محرک دولت بازگشته است.

ژو مائوهوا، تحلیلگر بانک اوربرایت چین گفت: بخش تولید چین در حال از بین بردن تأثیر شیوع کووید در سه ماهه دوم و در حال تسریع برای بازگشت به حالت عادی است.

 وی افزود: کاهش فشار هزینه‌های تولید و اقدامات دولت برای تثبیت قیمت‌ها نیز به طور موثر هزینه‌های تولید صنعتی را کاهش داد. در میان چالش‌های خارجی از جمله ابهامات ناشی از جنگ چند ماهه اوکراین و ترس از رکود جهانی، شیوع دوباره ویروس نیز بر شتاب بهبود سایه افکنده است.

رسانه‌های دولتی گزارش دادند که سیاست‌گذاران آماده هستند تا هدف تولید ناخالص داخلی خود را که حدود ۵.۵ درصد برای سال جاری است، از دست بدهند.


http://www.madannews.com/fa/News/627169/اقتصاد چین رشد سریع خود را از سر گرفت
بستن   چاپ