افت 2 هزار واحدی شاخص بورس
شنبه 8 مرداد 1401 - 14:55:26
ایرنا

به گزارش معدن نیوز -شاخص کل بورس تهران امروز (شنبه، ۸ مردادماه) با ۲ هزار و ۷۹۵ واحد کاهش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۴۴۰ هزار واحدی قرار گرفت.

 شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۲۴۹ واحد کاهش به ۳۸۷ هزار و ۲۱۸ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۳۴۹ واحد افت به ٢۳۲ هزار و ۳۵۵ واحد رسید.

شاخص بازار اول، سه هزار و ۱۱۰ واحد و شاخص بازار دوم ۲ هزار و ۳۹۷ واحد کاهش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از چهار میلیارد و ۳۵۰ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۶ هزار و ۲۰۱ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۳۶۳ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۸۴۵ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۴۰۲ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۳۴۱ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۳۰۰ واحد و شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۲۸۳ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۲ هزار و ۱۳۹ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۴۷۴ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۳۸۷ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۳۳۳ واحد و سایپا (خساپا) با ۲۸۷ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، پتروشیمی نوری (نوری)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران خودرو (خودرو)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) و سایپا (خساپا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۷۰۹ میلیون و ۶۲۶ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۵۸ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۹ واحد افزایش داشت و به ۱۸ هزار و ۸۸۱ واحد رسید.

در این بازار ۲ میلیارد و ۷۶۷ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۵۵ هزار و ۲۵۵ نوبت بود.

نمادهای پالایش نفت شیراز (شراز)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پلیمر آریاساسول (آریا)، تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا) و تولید نیروی برق دماوند (دماوند) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین پالایش نفت لاوان (شاوان)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، بهمن دیزل (خدیزل) و صنعتی مینو (غصینو) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.


http://www.madannews.com/fa/News/627172/افت 2 هزار واحدی شاخص بورس
بستن   چاپ