آلمان برای تولید برق به زغال‌سنگ روی می‌آورد
سه شنبه 11 مرداد 1401 - 10:58:09
ایرنا

به گزارش معدن نیوز - آلمان برای جبران کاهش گاز روسیه مجبور شد تا دوباره نیروگاه‌های زغال‌سنگ خود را به شبکه تولید برق بازگردانند.

آلمان بزرگترین اقتصاد اروپا برای مقابله با کاهش گاز روسیه یک نیروگاه زغال‌سنگ را که غیرفعال شده بود، به شبکه بازگرداند.

این نیروگاه که در ایالت نیدرزاکسن آلمان است مجوز اضطراری برای ادامه فعالیت تا آوریل سال آینده دریافت کرده است تا تولید انرژی را افزایش دهد.

بازگشت به دوران استفاده از زغال‌سنگ برای تولید برق توسط روبرت هابک وزیر اقتصاد آلمان به عنوان یک شر ضروری توصیف شده است، زیرا او اذعان داشت که این یک شکست قابل توجه در تلاش های کشور برای مقابله با بحران آب و هوا بود.

آلمان به شدت به گاز روسیه متکی است و تامین گاز از طریق نورد استریم ۱ به عنوان بزرگترین خط لوله انتقال گاز در دریای بالتیک در حال حاضر در حدود ۲۰ درصد سطح مورد انتظار است.

به دنبال قطع و کاهش گاز صادراتی روسیه به آلمان، سیاستمداران این کشور نسبت به شرایط بحرانی در زمستان امسال و آینده هشدار داده اند، زیرا آلمان تلاش می‌کند تا با کمبود انرژی مقابله کند.

روسیه در ماه گذشته فعالیت خط لوله نورد استریم ۱ را برای انجام تعمیرات سالیانه به مدت چند روز قطع کرد که همین مساله اروپایی‌ها را در مورد از سرگیری فعالیت نورد استریم طبق روال گذشته نگران ساخت.

شرکت گازپروم روسیه روز ۲۰ تیر ماه جریان گاز خط لوله نورد استریم ۱ را به دلیل تعمیر و نگهداری سالیانه قطع کرده بود. پیشتر نیز در اواسط ماه ژوئن جریان گاز این خط لوله ۴۰ درصد کاهش یافته بود.

کشورهای اتحادیه اروپا به علت نگرانی از قطع گاز روسیه، برنامه‌هایی را برای ذخیره منابع گازی برای زمستان پیش رو که بسیار سخت گزارش شده، در دستور کار دارند اما برخی کارشناسان این طرح را برای کشورهای اروپایی وابسته به گاز روسیه نگران کننده می‌دانند.


http://www.madannews.com/fa/News/627229/آلمان برای تولید برق به زغال‌سنگ روی می‌آورد
بستن   چاپ