معدن‌نیوز بررسی کرد:
جنجال آلومینیومی در اروپا بر سر خرید از روسیه
يکشنبه 27 شهريور 1401 - 12:18:44

به گزارش معدن نیوز -بحران برق اروپا، کاهش تولید و کمبود آلومینیوم، مصرف‌کنندگان را در مورد تامین روسیه از این فلز حیاتی برای حمل و نقل، ساخت و ساز و صنایع بسته‌بندی منطقه دچار سردرگمی کرده است.

برخی از خریداران آلومینیوم در مورد خرید ازشرکت تولیدکننده آلمینیوم روسی، Rusal اجتناب می‌کنند، در حالی که برخی دیگر بیشتر در حال تفکر هستند. با اشاره به این واقعیت که نه این شرکت و نه فلز آن تحت تحریم‌های اعمال شده علیه سایر شرکت‌های روسی پس از تهاجم مسکو به اوکراین در فوریه نیستند.

مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان که در این صنعت در کنفرانسی در بارسلون به نام "فصل یافتن همکاری" این هفته گرد هم آمدند تا در مورد معاملات خرید و فروش آلومینیوم برای سال آینده به توافق برسند. این در حالی است که تیم کارخانه Rusal که برای این اجتماع به بارسلون آمده بود نتوانست مجوز حضور در این رویداد را پیدا کند. 

یک تاجر آلومینیوم در بارسلونا به رویترز گفت: «برخی از مردم به دلیل جنگ در اوکراین، آلومینیوم روسال را به دلایل اخلاقی نمی‌خواهند. بقیه نگران نیستند زیرا Rusal هنوز بدون تحریم است، اگرچه به همین سبب درخواست تخفیف می‌کنند.»

یکی از شرکت‌های بزرگ و مصرف‌کننده اصلی آلومینیوم به نام Constellium به دنبال آن است تا به خرید آلومینیوم Rusal ادامه دهد. در میان کسانی که فلز روسی را برای سال آینده رد کردند، یکی از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان آلومینیوم جهان، Novelis، بخش صنایع هندالکو  و واحدی از Norsk Hydro که محصولات آلومینیومی را به صنایع خودروسازی و ساختمانی عرضه می‌کند، هستند.

یک تاجر به رویترز گفت: برخی از شرکت‌های کوچک در اروپا، از جمله آلمان، تصمیم گرفتند برای سال آینده برای فلز Rusal ثبت نام نکنند. برخی از شرکت‌های متوسط نیز تصمیم گرفته‌اند از سال آینده خرید آلومینیوم روسیه را متوقف کنند.

در این میان و با توجه به حواشی ایجاد شده یکی از نمایندگان روسال به رویترز گفت: ما صدها مشتری در سراسر جهان داریم که یکی از قوی‌ترین و متنوع‌ترین پایگاه‌های مشتریان در صنعت را نمایندگی می‌کنند. کسب و کار ما توسط آن تعداد معدودی که انتخاب می‌کنند آلومینیوم خود را از جای دیگری خریداری کنند، تعریف نمی‌شود.

برای برخی از مصرف‌کنندگان اروپایی که با قیمت‌های بی‌سابقه برق، حاشیه‌های فشرده و کمبودهای منطقه‌ای مواجه هستند، تخفیف برای فلز Rusal جذاب است. یک تاجر گفت که در حال حاضر 100 تا 150 دلار در هر تن تخفیف برای آلومینیوم روسیه وجود دارد.

ظرفیت تولید آلومینیوم اروپا حدود 4.5 میلیون تن است که از این میزان، بیش از 1.1 میلیون تن از سال 2021 خارج شده و 500 هزار تن دیگر در معرض تهدید قرار دارد.

شرکت‌هایی که در سال 2021 قراردادهایی برای سال جاری دارند، به خرید آلومینیوم از Rusal، بزرگ‌ترین تولیدکننده جهان خارج از چین، ادامه داده‌اند و 6 درصد از عرضه جهانی را که حدود 70 میلیون تن در سال جاری تخمین زده می‌شود، تشکیل می‌دهند.

یک مصرف‌کننده اروپایی به رویترز در بارسلونا گفت: «این احساس وجود دارد که روسیه می‌خواهد آلومینیوم بیشتری نسبت به قبل بفروشد.»


http://www.madannews.com/fa/News/627909/جنجال آلومینیومی در اروپا بر سر خرید از روسیه
بستن   چاپ