عمر ذخایر داخلی زغال‌سنگ چین 50 سال است
چهارشنبه 6 مهر 1401 - 10:21:59
ایسنا

به گزارش معدن نیوز - اطلاعات وزارت منابع طبیعی چین که توسط بلومبرگ گردآوری شده است، نشان می دهد ذخایر داخلی زغال‌سنگ چین که بزرگترین مصرف کننده زغال سنگ جهان است، تا ۵۰ سال دیگر عمر می‌کند.

در حالی که مصرف زغال سنگ چین عمدتا با تولید داخلی تامین می شود اما مشابه نفت خام نیست. چین که بزرگترین واردکننده نفت خام در جهان است، واردات بیشتری نسبت به تولید داخلی دارد.

چین رسیدن به سطح کربن خنثی تا سال ۲۰۶۰ و رسیدن به اوج انتشار کربن تا سال ۲۰۳۰ را هدف گذاری کرده است اما با افزایش قیمتهای جهانی انرژی، اخیرا اتکای سنگینی به زغال سنگ پیدا کرده و با ایجاد ظرفیت تولید جدید برای تامین تقاضا برای انرژی موافقت می کند.

چین پس از دستور دولت مرکزی برای تولید بیشتر زغال سنگ، در ماه‌های اخیر تولید زغال سنگ را افزایش داده است و در مواجهه با کمبود نیرو در پاییز گذشته و افزایش قیمتهای جهانی، مقامات چین دستور دادند تولید داخلی زغال سنگ افزایش پیدا کند.

چین از پاییز سال ۲۰۲۱، تاکید بیشتری روی امنیت انرژی داشته است و با وجود وعده مشارکت در تلاش‌های جهانی برای کاهش آلایندگی کربن، اوایل امسال اعلام کرد به منظور تضمین امنیت انرژی، به استفاده حداکثری از زغال سنگ در سال‌های آینده ادامه می دهد.

سازمان صلح سبز در ژوییه اعلام کرد چین امسال به روند تایید ساخت نیروگاه‌های زغال سوز سرعت بخشیده و در سه ماهه نخست، ظرفیت تولید نیروی زغال سوز جدید برابر با نیمی از ظرفیت زغال سوز که برای کل سال ۲۰۲۱ تائید کرده بود را تصویب کرد.

چین در سه ماهه نخست امسال، به ۸.۶۳ گیگاوات نیروگاههای زغال سوز جدید چراغ سبز داده که با ۴۶.۵۵ درصد از کل ظرفیت زغال سوز تصویب شده تا پایان سال ۲۰۲۱ برابری می کند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، صلح سبز، چین را به دلیل مشارکت بیشتر در تغییرات اقلیمی نکوهش کرده و از استفاده این کشور از مسئله امنیت انرژی برای تصویب ظرفیت جدید تولید نیروی زغال سوز انتقاد کرده است.


http://www.madannews.com/fa/News/628019/عمر ذخایر داخلی زغال‌سنگ چین 50 سال است
بستن   چاپ